Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har selv planer å chippe min 320d.

Kommer aldri i verden til og montere en boks som kun manipulerer signalene fra hjernen, sier seg selv at dette ikke kan være helt bra.

En av menene bak TS Racing åpner nå eget verksted for å reparere "boks" tunede biler, det alene bør gi et realt varselskudd!

Skrevet

Har samme opfatning som deg der ja. Synes det virker litt for "enkelt" og bare klaske på en boks, og vips, så er det 30-40 hk og 100nm mer, som noen boks-selgere reklamerer med. Men er ingen som helst exspert innen dette, så er ute etter og høste litt erfaringer her.

Takk for alle inspill.

Skrevet

Prøvde en 330ixd 204hk med manuell kasse som var chippet, å den dro vanvittig bra husker jeg! Drar ifra 540en min det er jeg rimelig sikker på!

ts-racing chippet caddyen min og det har funket knirkefritt i 50.000km nå.

Ingen ting å klage på der.

Skrevet

Software bytte er eneste riktige. Vi foretar dette over diagnosekontakt som eneste i Norge. Dette betyr at vi ikke åpner bilens hjerne. Vi har forhandlere godt spredd rundt i Norge.

Skrevet
Software bytte er eneste riktige. Vi foretar dette over diagnosekontakt som eneste i Norge. Dette betyr at vi ikke åpner bilens hjerne. Vi har forhandlere godt spredd rundt i Norge.

Er ikke dette akkurat det samme som TS racing gjør?

Hvilke effekt vil jeg få på min BMW 320D -03 med manuell?

Hva ligger prisen på med deres chipp?

Skrevet

Er ikke dette akkurat det samme som TS racing gjør?

Hvilke effekt vil jeg få på min BMW 320D -03 med manuell?

Hva ligger prisen på med deres chipp?

Nei, TS åpner ecu'en om det er av siste type (edc16) - om ecu'en er av eldre type, kan de gjøre det over diagnoseporten vil jeg anta. TS har ikke vårt utstyr, som også flasher over diagnoseport på edc16 (fra 03/04 og opp)

Effekten med standard flash vil øke med omtrent 35hk og 70nm - mer om ønskelig. Pris fås ved tlf, pm eller kontakt med våre forhandlere.

Skrevet
Noen som har erfaring med trimchip.com her?

Har chippet de fleste bilene mine der, og har bare positive opplevelser.

• 1 year later...
Skrevet

Hva med ESS da? de foretar vel trimmingen via ECU flash de og? ikke skyt meg om det tar feil, men mener å ha lest om no sånt på sidene deres.. tror jeg!

De sier 250hk, 550nm på 204hk utgaven hvertfall.... Skulle tro de tallene hører tryggest til på en manuell kasse bil...

Skrevet

Nå er denne tråen blitt ett år gammel, så du finner mange nå som flasher over diagnoseporten på de "gamle" edc16 hjernene til BMW.

Nå er det edc17 for BMW diesel som teller, og vi har flashet disse hjernene i en lengre periode nå :D

Godt nytt år :D

Skrevet
Nå er denne tråen blitt ett år gammel, så du finner mange nå som flasher over diagnoseporten på de "gamle" edc16 hjernene til BMW.

Nå er det edc17 for BMW diesel som teller, og vi har flashet disse hjernene i en lengre periode nå :D

Godt nytt år :D

haha.. sånn kan det gå! Søkte etter 330d på forumet nemlig:P hehe.. går og prøver å overtale fruen om at det er lurt å bytte bil;) bare gnål etter at vi kjøpte leilighet ang bilprioritering, men kjekt å ha en 3liter med 4x4 har jeg forsøkt å komme med:P

Måtte derfor se om litt ang chip til disse, vet du hvor mye som er greit å ta ut av en 330xd med automat? mens jeg har vekket tråden litt igjen.. hehe

Godt nytt år tilbake!

Skrevet

Den e go!

For egen del, legger vi en normal tuning på en 330xd (e90) opp med ca 50hk og 80nm -kan ta ut mer, men vi ønsker å være moderate fordi det er dyr redskap som skal holde i noen år :D

Skrevet

Takk!

Da regner jeg med at tallene grovt sett gjeldet E46 også.. E90/91 blir for dyr nå dessverre, men den får det bli senere..

For dumt å ta ut for mye også, som du sier, dette skal holde! Får la nyåret komme og gjøre ferdig min egen bil, så den kan bli lagt ut for salg, så får vi se om det blir 330xi eller 330xd neste gang.. :) Takk uansett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...