635csi Skrevet Desember 5, 2007 Share Skrevet Desember 5, 2007 Har montert en M42B18 (E30), men syns den har et unormalt høyt bensinforbruk. Dvs. ca. 1.25 l/mil ved blanda/fin kjøring. Følgende er skiftet til nytt: komplett register, plugger, coilledninger, lambda, temp.sensor. Har også sjekka at bensintrykket er som det skal. Ingen av disse tingene hadde noen innvirkning på bensinforbruket desverre. Forbruksmåleren i instrumentpanelet synes å vise det som jeg egentlig mener skal være normalt, men den bruker altså mer enn dette. Noen som har forslag til årsaken? LMM? Coiler? Hjerne? Dyser? Må også nevnes at bilen starter og går fint, og den drar som den skal. Motoren har stått lagret i flere år før jeg kjøpte den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwj Skrevet Desember 6, 2007 Share Skrevet Desember 6, 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwj Skrevet Desember 6, 2007 Share Skrevet Desember 6, 2007 ta en diagnose på den... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
635csi Skrevet Desember 6, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2007 Gjorde det i forbindelse med skifte av coilledninger, og da fikk vi feilkode på lambdaen, som deretter ble skiftet. Har tilgang på LMM og hjerne som jeg skal prøve nå. Begynner nesten å lure på om det rett og slett er en bensinlekkasje, selv om jeg ikke har funnet noen til nå. Lukter heller ikke bensin generelt av bilen, merkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå