jensemann23 Skrevet Desember 5, 2007 Skrevet Desember 5, 2007 Jeg har en Kubota 3 sylindret diesel på 20HK i seilbåten. Den har gått varm og kokt, og det viste seg å være endel koks under stempelringene(i sporene på stempelet). Jeg har nå trekt alle stemplene og det jeg lurer på er om jeg MÅ ha nye ringer. Det koster nemlig 4000 kroner for nye ringer.. Sinnsykt dyrt til denne typen motor. De gamle ringene ser helt ine ut, og det samme gjelder sylindrene, ikke en ripe å se. Tror dere jeg kan teste igjen med de gamle ringene?
eriklepe Skrevet Desember 5, 2007 Skrevet Desember 5, 2007 er det nok kompresjon da? Så lenge disse motorene har nok kompresjon og fuel så går de jo forever. er vel sveiv på denne? da kan du vel egentlig merke med håndkraft om det er nok komp.
jensemann23 Skrevet Desember 5, 2007 Forfatter Skrevet Desember 5, 2007 hei. Det er ikke sveiv, kun startmotor: http://www.batguiden.no/wip4/product.epl?id=4504 Men den har godt med komp.Har kjent på svinghjulet for hånd. Jeg kan jo evt teste kompen med en kompmåler..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå