Gå til innhold

Motorbytte på 520

bmwj
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en 97mod 520i(manuell) som jeg gjerne skulle ha skiftet motor i...

Lurer på om noen kan fortelle litt om hva som må gjøres (skiftes og oppgraderes) for at det ikke skal være noe problem å bytte fra M52B20, til M52TUB28?

2.8n er fra en 2001 mod og med tiptronic kasse...

Thnx

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lekt med tanken på ombygging. Sjekka først med BT, som var svært positive, men de trengte de desverre godkjenning av bilen/delene fra BMWs side. BMW derimot har slutta å hjelpe med dette. Jeg var imidlertid heldig nok til å treffe på noen folk i BMW som var svært serviceinnstillte og hjelpelige, og de henviste meg i det minste videre til en kar de mente kunne hjelpe meg, da de mente han hadde de rette kontaktene osv...

Jeg takket for hjelpen, brukte 20 sek på å tenke meg om, og fant ut at jeg ikke orka bryet for å oppgradere 200ccm.

TÜV-godkjenning bør jo være mulig, men er så vidt meg bekjent dyrt, og i tillegg sa mannen på BT at dette ikke var godt nok :o

Vet imidlertid at ting er mulig, men alt avhenger nok i å få kontakt med de rette folka desverre...Forholde seg ryddig, dokumentere og ta bilder. Og få "go" av biltilsynet FØR du setter i gang om en vil godkjenne. Er MYE papirarbeid som må til :P

Desverre er det ikke som mange andre sier, at det er bare bygge en bil identisk med den bilen man vil ha den godkjent som (tung formulering), eks bygge en 325 av en 320, og så bare gå å vise den. Må altså ha godkjenning av å sette i gang med å bygge også!

Håper dette var til hjelp, og at det samtidig ikke dreper all lyst :roll: Men er vel bedre å advare før heller enn siden? Lykke til uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blås i godkjenning ingen verksted ser noe forskjell på motor ved eu kontroll likevel,men bakaksel må du skifte for ikke å få helt feil utveksling,vet om flere som har byttet motor hos schmiedmann i danmark til 523,men bytte til 528 er visst mer komplisert(vet ikke hvorfor)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...