bmwj Skrevet Desember 6, 2007 Share Skrevet Desember 6, 2007 Hei, Jeg har en 97mod 520i(manuell) som jeg gjerne skulle ha skiftet motor i... Lurer på om noen kan fortelle litt om hva som må gjøres (skiftes og oppgraderes) for at det ikke skal være noe problem å bytte fra M52B20, til M52TUB28? 2.8n er fra en 2001 mod og med tiptronic kasse... Thnx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikke1981 Skrevet Desember 6, 2007 Share Skrevet Desember 6, 2007 Her blir det en del jobb,må ha komplett motor/lednings nett,eksos osv! og vis du skal ha tiptronic i tillegg blir det el del til du må ha .. Men allt er fullt mulig vis du har god tid til det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwj Skrevet Desember 6, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2007 Å bytte til M52B28(97 mod motor) da? Og bruke den kassen jeg har fra før? Mener jeg har lest at jeg må bytte bremser til ventilerte og noe sånn men er ikke sikker på hva mer som må gjøres:? Anyone? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet Desember 6, 2007 Share Skrevet Desember 6, 2007 VIKTIG faktor regner jeg med...: Skal det gokjennes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwj Skrevet Desember 6, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2007 JA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwj Skrevet Desember 6, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2007 opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikke1981 Skrevet Desember 6, 2007 Share Skrevet Desember 6, 2007 Girkassa kan du bruke fra 520 bortsett fra det blir litt annen utveksling.. Bremser er likt fra 520 til 528 og stort sett samme i understell oxo. Mine senkefjører passer fra 520 til 528 så mye av det samme understellet er likt med 528. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwj Skrevet Desember 6, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2007 Så det du sier ar altså at jeg ikke trenger å "oppgradere" noenting for at den skal bli godkjent? Det er bare til å smokke den i og dra på visning? Høres for godt ut til å være sant! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwj Skrevet Desember 6, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2007 ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwj Skrevet Desember 8, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 8, 2007 bump! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
en325ic Skrevet Desember 8, 2007 Share Skrevet Desember 8, 2007 se på etk! da finn du ut om det er samme delenr på understell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet Desember 8, 2007 Share Skrevet Desember 8, 2007 Jeg har lekt med tanken på ombygging. Sjekka først med BT, som var svært positive, men de trengte de desverre godkjenning av bilen/delene fra BMWs side. BMW derimot har slutta å hjelpe med dette. Jeg var imidlertid heldig nok til å treffe på noen folk i BMW som var svært serviceinnstillte og hjelpelige, og de henviste meg i det minste videre til en kar de mente kunne hjelpe meg, da de mente han hadde de rette kontaktene osv... Jeg takket for hjelpen, brukte 20 sek på å tenke meg om, og fant ut at jeg ikke orka bryet for å oppgradere 200ccm. TÜV-godkjenning bør jo være mulig, men er så vidt meg bekjent dyrt, og i tillegg sa mannen på BT at dette ikke var godt nok Vet imidlertid at ting er mulig, men alt avhenger nok i å få kontakt med de rette folka desverre...Forholde seg ryddig, dokumentere og ta bilder. Og få "go" av biltilsynet FØR du setter i gang om en vil godkjenne. Er MYE papirarbeid som må til Desverre er det ikke som mange andre sier, at det er bare bygge en bil identisk med den bilen man vil ha den godkjent som (tung formulering), eks bygge en 325 av en 320, og så bare gå å vise den. Må altså ha godkjenning av å sette i gang med å bygge også! Håper dette var til hjelp, og at det samtidig ikke dreper all lyst Men er vel bedre å advare før heller enn siden? Lykke til uansett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Desember 8, 2007 Share Skrevet Desember 8, 2007 Blås i godkjenning ingen verksted ser noe forskjell på motor ved eu kontroll likevel,men bakaksel må du skifte for ikke å få helt feil utveksling,vet om flere som har byttet motor hos schmiedmann i danmark til 523,men bytte til 528 er visst mer komplisert(vet ikke hvorfor) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå