Psyfoon Skrevet Desember 6, 2007 Skrevet Desember 6, 2007 Vår 96 318iT (155.000km) jager en del på tomgang når den er varm. Den jager rundt 600-800 o/min med ca. 1 sekunds intervall. Den er lett å kvele når man skal ta løst og forbruket er også høyt, målte sist tank til 1,14 liter pr.mil ved blandet kjøring. Ingen fusking ellers. Noen ideèr om hva det er? Lambda?
Rayman Skrevet Desember 6, 2007 Skrevet Desember 6, 2007 har akuratt det samme problemet som du sier att den jager på 500-600omdr og er lett og kvele. skal gå ut og skifte gasspjeld sensoren med en gang som jensemann sier kommer tilbake om litt om det er den.
jensemann23 Skrevet Desember 6, 2007 Skrevet Desember 6, 2007 det var akkurat det samme på min, og det viste seg å være gasspjeldsensoren. Brukte 1,14 på mila, og gikk ujevnt på tomgang når det ble varm. Gikk litt høyt på tomgang når den var kald, men jevnt.. håper det ordner seg:)
Rayman Skrevet Desember 6, 2007 Skrevet Desember 6, 2007 Har skifta gasspjeld sensoren nå, men fortsatt akuratt likt..
jensemann23 Skrevet Desember 6, 2007 Skrevet Desember 6, 2007 huff da. Da vet jeg ikke.. Du har ikke tilgang på diagnoseutstyr da? Hadde du kommet hit kunne jeg tatt en diagnose for deg.. men deet er et stykke unna:(
Rayman Skrevet Desember 6, 2007 Skrevet Desember 6, 2007 hehe ja det er eit stykke Får få en kompis til å ta en diagnose da. Men den har alltid vert sånt etter jeg satt på kompressoren, men hadde ingen problem i starten det har liksom bare forverret seg over 1 måned. Lurer på om det har noe med overtrykket å gjer
jensemann23 Skrevet Desember 7, 2007 Skrevet Desember 7, 2007 å du har kompressor ja. okei. Kan det være noe falskluft eller noe da?hvor er kompressoren koblet på? Går den bra med kompressor ellers da?
Dirty Skrevet Desember 7, 2007 Skrevet Desember 7, 2007 vis du har kompressor så må man vel regne med litt mer bensinbruk ? menn ellers er LMM ,labda og gasspjeldsensor utsatte på disse 4erene!
Rayman Skrevet Desember 9, 2007 Skrevet Desember 9, 2007 Fikk løst problemet i dag det var stilinga til gasswieren som hadde skrudd seg ut gikk løs med litt locktite så det ikke skjer igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå