just_me Skrevet Desember 6, 2007 Skrevet Desember 6, 2007 Er en stund siden jeg bytta dynamoen nå, ca 1 år, men nå er jeg fryktelig lei av ulelyden/pipelyd(?) som kommer på tomgang. Denne lyden kom når jeg bytta dynamo ifjor vinter, den funker som den skal, men er utrolig plagsomt. Den uler mer hvis jeg har på fjernlys. Kanskje ikke det største problemet, men er fyrktelig lei den lyden nå. Noen som har vært borti det her? Må jeg bytte dynamo igjen eller kan jeg gjøre noe med den? Takk for svar
kazynor Skrevet Desember 6, 2007 Skrevet Desember 6, 2007 har du skjekka at reima er stram? siden du sier det blir verre når du bruker strøm, altså fjærnlysa, så er det godt mulig at det ligger i dynamoen(lager) eller reim og strammehjul hvis det finnes. er vel igrunnen bare å skjekka reima, bytte, hvis det ikke gir seg, for du bare bytte videre hehe
just_me Skrevet Desember 6, 2007 Forfatter Skrevet Desember 6, 2007 Bytta reima samtidig som dynamoen. Og det er ikke noe strammehjul her tror jeg..
bjalle Skrevet Desember 7, 2007 Skrevet Desember 7, 2007 Tipper på at lager i strammehjul tok kvelden da du skiftet til ny dynamo,eller så er det ett defekt lager i dynamoen selv om den er ny.Ta ihverfall av reima og sjekk at lageret går tait å fint,går det veldig lett rundt er det gåent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå