BoSJo Skrevet Desember 6, 2007 Skrevet Desember 6, 2007 Hei. Får egentligt lyst til å eksperimentere litt med hydrogen på bimmeren. Enten kjøpe et ferdigt produkt eller lage mit eget. Ligger jo masser av info på nettet om dette, og mange har laget ganske effektive celler. Men tingen er jo self. å lage et system som virker og ikke sender motoren ret i søpla. 1) Hvis jeg ikke husker helt feil, så sitter der banke sensor på M50??? Ellers må man jo lage elektronik for å forsinke tenning. 2) Noen som har prøvd seg med feks. NOS eller annet på M50 motoren, og veit om Lambda sonde elektronikken tar helt av å pøser inn med bensin? Evt. noen som har noen formeninger/kjennskap til om M50 bare vil forsøke å pøse mere bensin inn når eksos gassen blir renere. Hvis den pøser på med bensin, ja da er vitsen jo borte og man må da også lure elektronikken her. Til dem som sikkert allerede har tenk LMM, så skal den som det første under alle omstændigheter lures. Først må spenning over LMM måles i hele RPM spektraet, og man må så lage en variabel spennings 'tyv' som tilpasser seg rpm og snyter LMM til å tro at den tar inn mindre luft en den egentligt gjør. Tenker du hvorfor det; fordi LMM er med på å bestemme hvor mye bensin som skal sprøjtes inn. Jo større luftgjennomstrømning den måler, jo mere bensin sprøjtes inn..... Men jeg skal jo erstatte noe av bensinen med Hydrogen, derfor skal jeg lurer systemet til å tro at den ikke trenger så mye bensin. Ider, tanker erfaringer...... alt er velkommen i tråden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå