Gå til innhold

problemer med servo til en e34

BMWDaniel
 Share

Anbefalte innlegg

Skrevet: Tor Des 06, 2007 23:11 Tittel: problemer med servo på 535i e34

--------------------------------------------------------------------------------

hallosann!

har akkurat solgt e30 min og kjøpt meg en fin 535i e34 som jeg er veldg fornøyd med men det er et lite problem med servoen som jeg enda ikke har blitt klok på.. den fungerer ca 50% og en sjelden gang så funkern 100% men det dabber fort av. sjekka ekspansjonstanken og det er ikke no sirkulasjon der. men pumpa går rundt og jeg kjenner på røret ifra pumpa til snekka at det er trykk men det kommer ikke no ut ifra snekka.. dette er den snekka med en ventil/føler? ("transformator" som gs-bildeler kaller den) på undersiden. sjekka sikringen og den er hel.

tok fram multimeteret og har målt at det er batterispenning ifra sikringen til ventilen på hakk 2 på tenninga men når motorn går så er det kun ca 1V vet ikke om det er riktig jeg. har også prøvd å sette direkte + på ventilen men ingenting skjedde. målt gjennomgangen i ventilen også, var gjennomgang. tenkte senere den kvelden at jeg kunne ha målt mens jeg vridde på rattet kanskje får å se om den fikk mere spenning ned til ventilen mens motorn gikk. regner med at denne ventilen skal få et signal om å åpne seg når jeg vrir på rattet får å sleppe gjennom trykk?

det er 2 ledninger ned til ventilen en sort og rød og en hvit. + og signal?

har også prøvd å lufte snekka, kom ikke no luft ut bare rein olje.

så, er det noen som har opplevd noe lignende? takker for evt. svar

mvh Daniel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send meg en PM når du finner ut mer, så sjekker vi ut om den passer først og fremst :)

Ser på GS at Snekke E-34 Servotronic Brukt koster kr. 3.750,-

For en brukt standard snekke tar de kr. 2.250,-

Så 2000kr bør vel ikke være noen u-pris?

Tett og fin, og fungerte som den skulle, uten slakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...