Gå til innhold

BMW 318IS


Tommy
 Share

Anbefalte innlegg

Legger ut denne, som står på BMWCCN Rogalandsforumet.

De fleste som har litt kjenskap til BMWCCN vet hvem Ove Kvam er, å nå skal han selge ISbilen sin.

1990 BMW E30 318iS

Jeg fikk bilen importert høsten 2002, og da var den rustfri med 97 000 km på meteret.

Siden har den hatt et hektisk liv, og er nå snart oppe i 230 000 km.

Den har blant annet hatt to dager på ACR, 12 dager på Nürburgring, 13 dager på Våler,

10 dager på Rudskogen, 18 dager på isbane, og mange dager på Revebanen.

Dessuten har den vært med på over 40 autoslalomløp i inn- og utland. Det ble totalseier

i Haugesundcup alle fem årene, og totalseier i Stavangercup i 2003 og 2007. Beste

plassering i NM ble en andreplass i 2005.

I 2004 vant bilen klasse eldre modifisert i BMWCCN Rogalands Concourse d'Elegance i Sirevåg.

Siden den gang har finishen tapt seg en del, og det har kommet litt bulker og rust her og

der. Bilen har tross alt vært i daglig bruk, og har hatt nærkontakt med diverse brøytekanter

på Østlandet. Bilen hadde også en dyr kaskoskade langs ene siden etter et ublidt møte med en

steingard for noen år siden.

Bilen har følgende utstyr:

Soltak

3.91:1 diffbrems av den store typen

Servostyring

Sportsratt

Sort taktrekk

DEFA Warmup (motorvarmer, kupévarmer, batterilader)

Bilstein Sprint dempere

FK 40/40 senkefjærer for E30 325iT

IE 22/19 justerbare krengestag (nye i sommer)

K-Mac camberplater

ATE Powerdisk bremseskiver foran

Nye Ferodo DS2500 bremseklosser foran, Greenstuff bak

Sportsstol på førerside

Aluminium svinghjul, 4.5 kg

K&N konfilter med Pipercross aluhals

Simons effektanlegg, synger på siste verset

Eksentriske M3 foringer foran

E46 M3 demperfester bak

Gruppe N chip, 7000 RPM sperre

Pioneer RDS/MP3 radio

Mange deler har blitt byttet med nye mens jeg har hatt bilen, som batteri,

starter, jekk, dynamo, antenne, bærearmer, clutch, diverse hjullager og

alle frontlyktene. Nærbø Antirust behandlet bilen etter import.

Motoren er målt til 119 hk på bakhjulene, og har aldri blitt kjørt hardt

når den var kald. Oljeskift har skjedd hyppig, og med syntetisk olje.

Bilen har også noen små skavanker jeg ikke har giddet å fikse, siden den

fungerer helt greit i hverdagen likevel:

Rust på bakluken

Hendel for panseråpning. Skrujern for åpning kan medfølge.

Bulk i førerdør. Må trykkes ut igjen fra innsiden.

Frontplaten har vært bulket utallige ganger. Bør byttes.

Wire under passasjerstol har hoppet av. Litt vrient å lengejustere.

En brakett inni førerstolen har brukket. Bør sveises.

Teppet er slitt ved pedalene.

Mange deler medfølger, blant annet en forsterket trykkplate fra Sachs,

og deler for montering av elektrisk motorvifte. Dessuten følgende hjulsett:

7x15" krysseiker med Bridgestone RE 720 205/55-15, mye mønster.

7x15" krysseiker med Falken Azenis RT615 205/50-15, middels mønster.

7x15" alufelger med Maxsport RB4 triple yellow R-regndekk, middels mønster.

6x14" bottlecaps med Conti VC3 185/70-14, nye denne sesongen.

6x14" bottlecaps med Toyo R881 195/60-14, mye mønster

4 stykk 14" stålfelger uten dekk.

4 stykk 205/50-15 Toyo R881 R-dekk med middels mønster uten felger.

En enkelt 6x14" alufelg med et gammelt Pirelli reservehjul.

Prisantydning: 36 000 kroner. Alt selges samlet, ikke hver for seg.

Telefon: 996 07 567, Ove Kvam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...