Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For ei stund sia hadde jeg problemer med at varmeapparatet kun blåste kald luft. Da viste det seg at det var luft i systemet og det var jo i grunn ganske enkelt å fikse.

I etterkant har jeg lagt merke til at det forsvinner kjøleveske og det kommer luft i systemet igjen. Regner med at det er en lekasje ett eller annet sted. Jeg har lagt merke til at det lukter kjøleveske når jeg kjører varmeapparatet på varmt, men ikke på kaldt.

Spørsmålet mitt er om det er noen typiske steder jeg bør skjekke for lekasjer?

Skrevet

Hmm...Du har ikke damp i eksosen liksom, dvs røyker den mye? Kan jo lekke i toppen. Ellers ville jeg sjekka rør rundt omkring. Typisk at disse ruster og at kjølevæska ergo renner igjennom...

Men det var jo mystisk med at det skulle lukte kjølevæske i bilen på varm luft da :-s

Skrevet

Dette her kan jeg garantere deg med 95% sikkerhet er varmeregisteret inne i bilen som lekker, ettersom dette står inne i dashbordet, sirkuleres kjølevæske gjennom, er som en radiator og luften blåses gjennom det for å få luften varmet opp, og inn i bilen.

Er det lekkasje der så vil du lukte kjølevæske når du blåser varmluft spesielt.

Er ikke lekkasjen så liten, så skulle du være plaget med vått gulv/dørktrekk også.

Evt, også en del dugg inne i bilen etterhvert?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...