Sunspec Skrevet Desember 8, 2007 Skrevet Desember 8, 2007 Jeg vil bare legge til at denne motoren har stålblokk, for dem som eventuelt vil turbolade motoren.
iNthe Skrevet Desember 8, 2007 Skrevet Desember 8, 2007 "bare" 189 hk? er den blombert ned noe? er jo 193 i den "nordiske" utgaven?
Boddiz Skrevet Desember 8, 2007 Forfatter Skrevet Desember 8, 2007 "bare" 189 hk? er den blombert ned noe? er jo 193 i den "nordiske" utgaven? Ja, stemmer at det er 193hk i den europeiske. M52B28 kom dog i to "utgaver" i USA, henholdsvis på 190hk og 189hk og dette er altså 189hk motoren.
Gunnar Skrevet Desember 8, 2007 Skrevet Desember 8, 2007 Det er for det meste forskjellen på DIN og SAE hestekrefter som gir de tallene der. Sunspec, mener du US M52-motorer har stålblokk i stedet for alu? Er det på grunn av svovelproblemene som var med bensinen der borte? Alu-åtterne hadde jo dette nikasilproblemet..
Boddiz Skrevet Desember 8, 2007 Forfatter Skrevet Desember 8, 2007 er det startsperre på denne? Det vet jeg desverre ikke. Men kanskje noen andre som vet?
Sunspec Skrevet Desember 8, 2007 Skrevet Desember 8, 2007 Det er for det meste forskjellen på DIN og SAE hestekrefter som gir de tallene der.Sunspec, mener du US M52-motorer har stålblokk i stedet for alu? Er det på grunn av svovelproblemene som var med bensinen der borte? Alu-åtterne hadde jo dette nikasilproblemet.. Japp:-) Trodde også det var Alu først jeg også, men er stål pga problemet. Edit: "While, the american market engine retained its cast iron block due to the sulfer content of available fuel." Hentet fra Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M52 Sorry OT
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå