Jimbo Skrevet Desember 8, 2007 Skrevet Desember 8, 2007 Mener å ha lest her på forumet at det ikke er så lurt å smøre dørpakningene med silikon. Er det noen som har erfaring med syrefri vaselin?
S.Hafsmo Skrevet Desember 10, 2007 Skrevet Desember 10, 2007 mener å ha lest at silikonen tørker ut pakningene, så ble det vel anbefalt en slags "rubbergrease", men denne har jeg enda ikke fått tak i.. veit dog ikke hvordan det blir med syrefri vaselin?
Dag Thomas Skrevet Desember 11, 2007 Skrevet Desember 11, 2007 Her kan man bruke hvit vaselin (fåes kjøpt på apoteket).
Fliid Skrevet Desember 11, 2007 Skrevet Desember 11, 2007 De skal ikke smøres med silikon fordi de inneholde akryll om jeg ikke husker feil. begynte på A..
Berre83 Skrevet Desember 11, 2007 Skrevet Desember 11, 2007 pleier bare å bruke utvendig gummi og plasfornyer (sånn som er beregnet på støtfanger lister og sånt)
Dag Thomas Skrevet Desember 11, 2007 Skrevet Desember 11, 2007 Berre83 skrev: pleier bare å bruke utvendig gummi og plasfornyer (sånn som er beregnet på støtfanger lister og sånt) Jeg veit ikke om dette er så lurt... mener og huske at dette stoffet som er i plastfornyer tørker ut listene som silikon gjør. Min forrige femmer knirka og gnissa noe veldig. Hjalp etter jeg smurte med hvit vaselin. Dette må dog vedlikeholdes noe oftere.
S.Hafsmo Skrevet Desember 11, 2007 Skrevet Desember 11, 2007 hmm.. tror jeg skal rive i noe hvit vaselin i mårra, så får vi se om jeg blir kvitt knirkinga.
Bjørn 320 Skrevet Desember 11, 2007 Skrevet Desember 11, 2007 Har sjøl brukt Molykote 55 M, er egentleg laga for smøring av o-ringar...funka heilt gull
Jimbo Skrevet Desember 11, 2007 Forfatter Skrevet Desember 11, 2007 Har nå prøvd å smøre med syrefri vaselin, så får jeg bare krysse fingrene. (den er forresten hvit, ja)
S.Hafsmo Skrevet Desember 15, 2007 Skrevet Desember 15, 2007 nå jeg og smurt pakningene med hvit vaselin, men det fjærner ihvertfall ikke knirkinga. eller kanskje jeg bare ikke fikk smurt rette plassen..
Jimbo Skrevet Desember 15, 2007 Forfatter Skrevet Desember 15, 2007 Var ikke først og fremst knirking jeg tenkte på, men å holde pakningene myke og "isfrie". Og så langt ser det ut som at det virker veldig bra.
Dag Thomas Skrevet Desember 16, 2007 Skrevet Desember 16, 2007 Stuff04 skrev: nå jeg og smurt pakningene med hvit vaselin, men det fjærner ihvertfall ikke knirkinga. eller kanskje jeg bare ikke fikk smurt rette plassen.. Jeg sleit skikkelig med min forrige e39. Var dørknirk. Har du smurt dørlista? Den lille som ligger på toppen av døra?
Deep Dish Skrevet Desember 16, 2007 Skrevet Desember 16, 2007 Som Dag Thomas sier så er det den øverste pakningen på døren som ligger i mot karosseriet som forårsaker knirken... Jeg bruker å smøre disse inn med Bi-voks, får du kjøpt bla på sportsbutikker, og har null knirk.! Husk å stå i en oppvarmet hall/garasje når du påfører voksen. Voksen blir hard ved lave temp og blir umulig å påføre sikkelig.!
Dag Thomas Skrevet Desember 16, 2007 Skrevet Desember 16, 2007 Deep Dish skrev: Som Dag Thomas sier så er det den øverste pakningen på døren som ligger i mot karosseriet som forårsaker knirken...Jeg bruker å smøre disse inn med Bi-voks, får du kjøpt bla på sportsbutikker, og har null knirk.! Husk å stå i en oppvarmet hall/garasje når du påfører voksen. Voksen blir hard ved lave temp og blir umulig å påføre sikkelig.! Jepp dette funker også. Den pakning er litt sånn velur aktig. Man får også kjøpt knirke teip på BMW forhandlere. Dette er forholdsvis dyrt.
S.Hafsmo Skrevet Desember 17, 2007 Skrevet Desember 17, 2007 hmm.. smurte pakninger overalt, men det var på en parkeringsplass en mørk og stormfull aften, så får gå over og se om jeg har oversett noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå