Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mener å ha lest her på forumet at det ikke er så lurt å smøre dørpakningene med silikon. Er det noen som har erfaring med syrefri vaselin? :?

Skrevet

mener å ha lest at silikonen tørker ut pakningene, så ble det vel anbefalt en slags "rubbergrease", men denne har jeg enda ikke fått tak i..

veit dog ikke hvordan det blir med syrefri vaselin?

Skrevet
  Berre83 skrev:
pleier bare å bruke utvendig gummi og plasfornyer (sånn som er beregnet på støtfanger lister og sånt)

Jeg veit ikke om dette er så lurt... mener og huske at dette stoffet som er i plastfornyer tørker ut listene som silikon gjør. Min forrige femmer knirka og gnissa noe veldig. Hjalp etter jeg smurte med hvit vaselin. Dette må dog vedlikeholdes noe oftere.

Skrevet

Var ikke først og fremst knirking jeg tenkte på, men å holde pakningene myke og "isfrie". Og så langt ser det ut som at det virker veldig bra. :D

Skrevet
  Stuff04 skrev:
nå jeg og smurt pakningene med hvit vaselin, men det fjærner ihvertfall ikke knirkinga. ;) eller kanskje jeg bare ikke fikk smurt rette plassen..

Jeg sleit skikkelig med min forrige e39. Var dørknirk. Har du smurt dørlista? Den lille som ligger på toppen av døra?

Skrevet

Som Dag Thomas sier så er det den øverste pakningen på døren som ligger i mot karosseriet som forårsaker knirken...

Jeg bruker å smøre disse inn med Bi-voks, får du kjøpt bla på sportsbutikker, og har null knirk.! Husk å stå i en oppvarmet hall/garasje når du påfører voksen. Voksen blir hard ved lave temp og blir umulig å påføre sikkelig.!

Skrevet
  Deep Dish skrev:
Som Dag Thomas sier så er det den øverste pakningen på døren som ligger i mot karosseriet som forårsaker knirken...

Jeg bruker å smøre disse inn med Bi-voks, får du kjøpt bla på sportsbutikker, og har null knirk.! Husk å stå i en oppvarmet hall/garasje når du påfører voksen. Voksen blir hard ved lave temp og blir umulig å påføre sikkelig.!

Jepp dette funker også. Den pakning er litt sånn velur aktig. Man får også kjøpt knirke teip på BMW forhandlere. Dette er forholdsvis dyrt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...