Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først, bilen.

BMW 525 Dat, 2002 mod, gått 120k

Nå er det sånn at min lysmodul har vistnok tatt kvelden. Halvparten av lysens mine er i alle fall mørke, og på BMW i bodø har di testet lysnette, og det virker, så modulen er gåen. Det ska vær Irr på kontaktene, ditto fukt i apparaturen, slik at jeg må ha en ny en. koster jo bare 3500 da .. :-s

Nuhvel, etter en del selvforsk så har jeg funnet ut hvor denne står, og det skal jo renne en del vann i oppoverbakke for å komme dit, men men. Etter å ha gjort litt måliger med multimeter, så kommer jeg frem til at lysmodulen gir ut +3 volt spening til lyspunktene, noe som egentlig tyder på at elektronikken virker. Alle sikringer er selfølgelig sjekket. Hvis en nå tar ut modulen for inspeksjon, og deretter setter inn bare den en epluggen, da på den siden som er i orden, så viser det seg at Check control begynner å si i fra at pærene er gått...

0tiojqmvv3o8boryexa1.jpg

Uansett så påstår BMW at jeg må ha en ny, og det er jo greit nok. Men, når jeg ber om fastpris på montering, så nekter di å gi dette, da di vistnok har vært plaget med å kode en tilsvarende bil tidligere. Er det da rimelig at jeg skal måtte betale 1060 spenn i timen for at en av mekanikeren demmes skal stå å knotte på en datamaskin for å finne ut hvordan en standard reparasjon skal utføres . ???

Og hvis det nå viser seg at den denne reparasjonen ikke hjelper, og den gamle modulen virker, har jeg da noen rett til å levere den nye inn igjen .. ?? vil jo nødig betale for å skifte deler som ikke er ødelagte, bare konstantert feil på av BMW, når det egentlig er i orden ...

Føler at jeg kommer passelig mellom barken og veden her ...

Skrevet

Alt jeg vet er at lysmodul pleier å ryke hvis man overbelaster den,monterer for sterke pærer,feilkobler el til hengerfeste osv,det er lagret km stand ,alle servicer osv i lysmodulen så den må programmeres med bilens chassisnr for at speedometer og alle lys skal virke,skjønner ikke at det skal være noe problem for bmw,har du hørt med andre bmw verksted.Det sitter transistorer som styrer lysene og det er de som pleier å ryke,Kjenner du en ekspert på elektronikk(tv repratør) så fikser han det sikkert raskt.Fikk selv reparert en transistor i modulen,jeg printet ut ett mekartips fra autopower.se og tok med til en tvrepratør som fikset det for 500 kr,på min var ett frontlys og ett baklys defekt.Bmw reparerer ikke delen de bytter til ny modul.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...