joris Skrevet Desember 9, 2007 Skrevet Desember 9, 2007 Ja jeg vurderer nettopp det.. Lurer på om det er noen her inne som har noen seriøse tips på hva som er viktig å se etter. Er jo biler som kan ha fått mye juling og hvor deleprisene er litt over normalen.. Evnt om det finnes noen gode tråder eller sider som tar opp dette?
Steffan C Skrevet Desember 9, 2007 Skrevet Desember 9, 2007 Bør finne en som ikke har gått så langt, siden dette er biler som somregel blir kjørt hardt. Er jo også en fordel å finne en som har godt doku. historikk. Dette er jo biler som beg. å dra på åra, så du må regne med endel utgifter for å holde den i tipp topp stand. Når det gjelder delepriser, så ligger de godt over normalen. Ihvertfall på motor og understells deler. F. eks, dempere fra 6000 til over 10000(siste modellene) kr stykk.
joris Skrevet Desember 11, 2007 Forfatter Skrevet Desember 11, 2007 Ja du har nok noen gode poenger der, men er det spesielle feil/mangler som forekommer ofte på disse bilene? Kjenner hverken e34 eller S motorene veldig godt.
Gunnar Skrevet Desember 11, 2007 Skrevet Desember 11, 2007 Rust i kanaler (dekket med plastskjørt), under listene nederst på dørene, rundt tanklokk, etc. og EDC-demperne er vanlig og dyr feil (hvis bilen har det da).
joris Skrevet Desember 12, 2007 Forfatter Skrevet Desember 12, 2007 Takker.. Går kanskje ann å sette inn "vanlige" dempere istedenfor edc demperne? Rust er og blir noe dritt ja..
Gunnar Skrevet Desember 12, 2007 Skrevet Desember 12, 2007 Ja, det vanligste er å bytte de ut når de nå begynner å bli så gamle som de gjør. Da kan du sette på standarddempere (Bilstein, Koni etc.). Men rørene må blendes korrekt slik at servopumpa ikke blir ødelagt. Jeg bytta hele servopumpa til en med kun to koblinger (standard 535i-pumpe), slik at jeg slapp å tenke på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå