Kjell Z3 Skrevet Desember 9, 2007 Skrevet Desember 9, 2007 Min sønn skal bytte frostvæske på sin 535iA 1990mod. Er det greit å bruke den blå frostvæsken fra Biltema?
Kjell Z3 Skrevet Desember 9, 2007 Forfatter Skrevet Desember 9, 2007 Takk, det er jo så mange typer.......
Ballder Skrevet Desember 9, 2007 Skrevet Desember 9, 2007 Den røde er fra "gammelt" av anbefalt for alu, noe den blå ikke var særlig fin imot før i tiden da den inneholdt visse stoffer som tærte opp alu over laaang tid. Surfet masse rundt ang. dette for en stund siden da jeg byttet vannpumpe selv. Det jeg kom frem til var at den blå har blitt betydelig forbedret med tanke på tæring av alu. Den største forskjellen for oss forbrukere er vell at den røde har intervaller på ca 5 år før den trenger og skiftes ut, mens den blå bør vel byttes hvert andre år. En annen ting er at du IKKE må blande disse to typene, da et blir en gele/grøtaktig konsistens ut av det. Jeg endte opp med en 10L blå fra tema, og jeg har alutopp.
Inline six Skrevet Desember 9, 2007 Skrevet Desember 9, 2007 BMW med alumotorer bruker en grønn frostvæske, den blåe er den billigste kjølevesken som ikke tåler like lang bruk som f.eks den grønne. Den røde har jeg aldri sett brukt på BMW. Den røde må heller ikke blandes med blå eller grønn væske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå