Rogern Skrevet Desember 10, 2007 Skrevet Desember 10, 2007 tenkte jeg skulle skrive litt om hva jeg holder på med i garasjen for tiden. har kjøpt en 93-mod e36 320i coupe som skal bli en godkjent e36m3. Så har jeg kjøpt meg en 94-e36m3 ifra vår nabo söta bror fikk bilen ganske billig synes jeg. grunnen til d er at den er rusten bak. begge hjulbuer og bagasjerom ellers er bilen veldig strøken. har søkt biltilsynet om ombygging og fått klarsignal. 320'n har jeg nå ribbet helt. og driver og tectylerer under bilen og bytter bremserør/bensinrør. Har god tid på meg da d er lenge til våren enda. tenkte å gjøre d så skikkelig som mulig. Bilen er lakkert for 1 år siden i mauritiuz blå som er bilens original farge. er noen små skavanker i lakken som jeg ikke bryr meg om. er for tiden på jobb så blir ikke flere bilder før til jul... er ikke så mye å se heller.. bare et e36 karrosseri som står på bokker uten drivline og interiør..
bård Skrevet Desember 10, 2007 Skrevet Desember 10, 2007 Blir spennende å følge med her.. 3,0l ser det ut som? Skal igang med samme prosjektet sjøl når vårsemesteret og eksamensmaset har lagt seg.. Hva ga du for m3'n?
Ad|oS Skrevet Desember 10, 2007 Skrevet Desember 10, 2007 Nice prosjekt! Har lyst til å gjøre noe slikt selv, men desverre mangel på kompetanse og penger til å gjøre det. Lykke til uansett. Du får holde oss oppdaterte om hva som skjer
Rogern Skrevet Desember 10, 2007 Forfatter Skrevet Desember 10, 2007 er en 3 liter ja. jeg ga 65000sek Kjøpte svenske kroner i sverige. (spara litt på d) ble ca 53.000 + moms som d går an å jukse med... ikke at jeg gjorde d altså.. men la oss si 15.000 i moms. så d ble ca 68.000kr. sikkert fått et vrak til 40.000 men blir så mye pes med frakt og ting og tang. mye lettere når bilen er hel og kan prøves+ kjøres hjem.
StianA Skrevet Desember 10, 2007 Skrevet Desember 10, 2007 hørtes ut som et bra og artig prosjekt detta da;) lykke til vidre=)
Rogern Skrevet Januar 5, 2008 Forfatter Skrevet Januar 5, 2008 Har startet demonteringen av m3'n og her er di siste bildene av bilen hel.. Har også fått en pakke med komplett powerflex til understellet og komp. bremserørsett. Har også tatt bynnt å tatt av deler som skal sandblåses før di blir satt over slik står den nå coupen jeg bygger på er helt nedplokket. glemte å ta bilde av den..
bård Skrevet Januar 5, 2008 Skrevet Januar 5, 2008 Se her ja, da var du igang, har du kjøpt nye braketter o.l til å sveise i motorrommet på 320'n el skal du skjære av de på m3'n og sveise på istede? og hvordan virker motor og gir?
Rogern Skrevet Januar 5, 2008 Forfatter Skrevet Januar 5, 2008 Se her ja, da var du igang, har du kjøpt nye braketter o.l til å sveise i motorrommet på 320'n el skal du skjære av de på m3'n og sveise på istede? og hvordan virker motor og gir? brakketter i bakstilling og på girkasse mener du? holder på å ta ned bakstillingen nå på m3'n nå og biltillsynet mente jeg godt kunne kappe ut av de på m3'n å sveise over, men har ikke sett på de enda om d er mulig.. sparer jo et par tusen på d imotsettning til å kjøpe nye... motor virker veldig bra! har jo ingen å sammenlingne med men er skikkelig kjapp opp i turtall og veldig pen gange på den. da jeg skrudde av oljekjøleren så oljen som rant ut ny ut. girkassen virker også fortreffelig bra! motorn er byttet p.g.a rådelagerhavari og har ifølge forrige eier gått nå 135.000. resten har gått 170.000
m3e30 Skrevet Januar 5, 2008 Skrevet Januar 5, 2008 3l har ikke forsterkning i bakstilling. du må sveise over en hel haug av fester i motor rom-
Rogern Skrevet Januar 5, 2008 Forfatter Skrevet Januar 5, 2008 3l har ikke forsterkning i bakstilling. du må sveise over en hel haug av fester i motor rom- da må jeg nok kjøpe festene... biltilsynet krevde dette... gidder ikke å krangle på d da d er bare lurt å montere slike. braketter er jo en selfølge når komponenter står på forskjellige plasser+ noen som ikke har stått der fra før...
m3e30 Skrevet Januar 5, 2008 Skrevet Januar 5, 2008 ja selvfølgelig.. min krevde de det ikke på, 3,2l men har jo selvfølgelig gjort det.må også fjerne batterikassa foran. den plata som batteriet står på på de mindre modellene. blir nok bra dette. bare vær nøye.
bård Skrevet Januar 5, 2008 Skrevet Januar 5, 2008 Du kan ikke kappe av noen forsterkninger på m3'n som ikke er der, de finnes ikke orginalt på 3,0l så de må du kjøpe nye, koster ikke stort heller..
T P Skrevet Januar 5, 2008 Skrevet Januar 5, 2008 Når du skal godkjenne den må du huske at de bruker tillatt totalvekt fra 320 som utgangspunkt, og at du kan risikere og ikke få bilen godkjent for 4 personer. Dessuten må du ha med deg EEC dokument på bilen siden den er eldre enn -97 og ikke EU typegodkjent.
m3e30 Skrevet Januar 5, 2008 Skrevet Januar 5, 2008 ece dokument må du bestille fra tuv i tyskland, får du problemer med vekta så går det å trikse till.
Rogern Skrevet Januar 6, 2008 Forfatter Skrevet Januar 6, 2008 har ikke hørt om noe ece- dokument... det skal jeg ringe å sjekke. fikk bare beskjed om å bestille time når bilen var klar til visning. har diskutert vektproblemet mitt med biltillsynet og er litt bekymret for det.. i d svenske vognkortet står det 1580kg... har ikke sett en m3 3.0 som har veid så mye før.. er jo d samme som min 7-serie. har derimot sett m3 3.2 har veid så mye.. koed har forsterkninger til 1035,- levert på døra så d blir nok bestillt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå