Gå til innhold

Ettermontering av fjernstyrt sentrallås, vanskelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har siklet litt på å installere fjernstyrt sentrallås, men jeg lurer bare på om det er en grei sak å ettermontere selv eller om det bør overlates til et firma som setter inn? Nå har jeg bare vanlig nøkkelbetjent sentrallås, hvis det er av noen betydning for dette. Fant et orginalt ettermonteringssett på koed.dk til rundt 1100kr som jeg har lyst å invistere i. Men hvordan er de settene som selges fra ebay? Der er det jo mulig å få tak i til bare en hundrings.

Skrevet

Har montert flere slike fra Ebay og det er en enkel sak så lenge du kan litt tysk og kjøper fjernstyring som er tilpasset din bil. Pleier p bruke ca en time på hele saken .

Skrevet

Men hvis det fra ebay funker greit, så kan jeg jo like godt kjøpe full pakke med alarm også. Hvordan tror du dette:http://cgi.ebay.com/BMW-3-Series-E30-E36-E46-M3-Car-Alarm_W0QQitemZ260190395765QQihZ016QQcategoryZ60202QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem

eller dette:http://cgi.ebay.com/BMW-330-325-328-318-323-ALARM-REMOTE-START-KIT-BEST_W0QQitemZ370004423721QQihZ024QQcategoryZ48611QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem funker? Vil de passe og er det mye ekstraarbeid å montere alarmen også?

Skrevet

Har du noen tips etter bra alarmsett fra tyskland da? Står jo at de fra ebay skal passe, men man vet jo aldri. :)

Hehe, ja litt mistenkelig navn egentlig. Men nå skal jeg ikke levere bilen til han, så det har ingen betydning. :)

Skrevet

Hehe, antakelig er det vel helt trygt, men etter å ha handlet på ebay i noen år nå så har jeg inntrykket av at man generelt sett får hva man betaler for. Ser det ligger dyrere kit med alarm i prisklasse $ 200-300. Jeg vil tror disse er av bedre kvalitet, og med alarm som er godkjent av ditten og datten (ISO osv). Men for all del, kittet du linket til kan jo for alt jeg vet være like bra det :wink:

Skrevet

Hvis du får kjøpt det kittet fra koed så vær så snill å i ifra...

Bestilte nevnte kit selv for ca et år siden, og var i kontakt med de senest her om dagen, har fortsatt ikke kommet inn på lager.

Var visst slik at dem bestilte opp etterhvert som folk ville ha..

Skrevet

Tror jeg heller kjøper med alarm og hele greia hvis det ikke er så mye vanskeligere å montere. Den fra koed er bare fjernstyring, altså uten alarm.

Rota litt rundt på ebay.de nå, og fant noen greie kit der også. Søkte på E36 under alarmsystemer og fant noe som kansje kan være av interesse.

http://cgi.ebay.de/ALARMANLAGE-FUNK-FUR-BMW-316-318-320-5-er-7-er-E36-46_W0QQitemZ180188685425QQihZ008QQcategoryZ53894QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem#

eller

http://cgi.ebay.de/Alarmanlage-Neu-BMW-E28-E30-E36-E34-E46-E39-Z3-Z4-Z8_W0QQitemZ310002656507QQihZ021QQcategoryZ53894QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Er disse noe å satse på istedet da? Og vil jeg som aldri før har rørt sentrallås og alarm, greie og få dette på bilen samt å få det til å fungere?

Skrevet

Det der så slett ikke værst ut da :) For meg så går det nesten på det samme hvilket det er, så lenge det passer og er enkelt å montere. Men det der så veldig enkelt ut å montere egentlig. Men alt er med i det kittet der da? Sensorer og alt jeg trenger? Ser det er en del kit der det ser ut som om det følger med bare to sensorer, men jeg trenger fire, siden jeg har firedørs. Hvor skal jeg gjøre av selve boksen? Hanskerommet?

edit: Må jeg av med alle dørtrekkene og montere dette, eller er det bare en sensor? Skjønte det slik ut fra annonsen at det var en sensor. Og er alarmsystemet delvis forhåndsinnstallert i bilen slik annonsen sier? Det er en 91mod E36 det er snakk om.

Skrevet

Jo, jeg vil jo så klart ha det også. Men ifølge annonsa står det at alt jeg trenger skal være med, men må jeg kjøpe dette i tillegg til kittet? Eller skal dette følge med?

Skrevet

De jeg har montert fra slike firmaer har foreløpig fungert greit i 3 år i både E30, E36 + en Audi A4. De har riktignok vært uten alarm men av samme type ellers.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...