Jonathan. Skrevet Desember 10, 2007 Skrevet Desember 10, 2007 hei, Jeg går 2.året videregående data og elektronikk nå.. Jeg ønsker å ta en utdanning innen bilelektro men vet ikke helt hvor.. Noen som har noen bra steder å annbefale meg? Har tenkt litt på Våler Motorsport men er veldig usikker så kunne vært greit med andres erfaringer
oddis Skrevet Desember 10, 2007 Skrevet Desember 10, 2007 Nå vet jeg ikke om det finnes noen ensrettet bilelektrolinje? Jeg gikk Bilelektro VK2 som et prøveprosjekt på Ankerskogen VGS på Hamar (Nå Hamar katedralskole). Opprinnelig var linjen VK2 Serviceelektroniker. Etter noen uker ble det spurt om noen var interesserte i dette, og det var 3 av oss som gikk den. Vi jobbet sammen med VK1 Kjøretøy på den mekaniske biten mens vi sidestilt leste vår egen teori i boka "Elektronikk i kjørtøy". Problemet var at den gangen, nå drøyt 3 år siden at det ikke fantes rom i bransjen for ensretta bilelektronikere (foruten i tuningbransjen, men der er det stort sett fullt). Om 10 år derimot! Jeg fikk tilbud om jobb som elektro-mekanisk læring for Scania Norge, men takket nei til fordel for mer utdanning.
Jonathan. Skrevet Desember 10, 2007 Forfatter Skrevet Desember 10, 2007 Okei høres jo veldig bra ut det da..Noe sånn jeg ønsker og,, Vet ihvertfall at jeg har lyst til å jobbe med biler i fremtiden + at dagens biler blir jo bare mer og mer elektronikk da så
oddis Skrevet Desember 10, 2007 Skrevet Desember 10, 2007 Du kan jo ringe Hamar katedralskole og høre. Be om å få snakke med Ole Christian Granlien avd Ankerskogen. Han vet trolig mer om det finnes fler linjer også. Det er også en kar i hvert fylke som er sjef for opptakskontoret for mekaniske fag såvidt jeg husker.
Jonathan. Skrevet Desember 10, 2007 Forfatter Skrevet Desember 10, 2007 ok får prøve det da : ) hadde hørt av skolene jeg har gått på før at våler hadde bilelektronikker linje så ble litt skuffa ...
oddis Skrevet Desember 10, 2007 Skrevet Desember 10, 2007 Våler har vel kun motorsportmekaniker og nytt fra neste år; motorsportlinje (sjåfør). Det beste er å ringe rundt å høre og stille spørsmål selv. Evt ta en tur innon og kikke på ting. Et tips: "Skolerådgivere" spesielt på ungdomstrinn er bare forvirrende når det kommer til ekstremt tekniske fag. Det beste er å gjøre reseachen selv.
Jonathan. Skrevet Desember 10, 2007 Forfatter Skrevet Desember 10, 2007 hehe ja får se litt rundt omkring jeg da...håper jeg møter på noe som blir spennede da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå