KAHenriksen Skrevet Desember 10, 2007 Skrevet Desember 10, 2007 nå har jeg søkt litt rundt omkring og har egentlig bare funnet svar på et par av mine spørsmål. de er som følger: 1: vifta virker bare på siste hakket - dette er motstanden. (tar dette med for å gi dere helheten i det. kanskje det er noe annet som må byttes siden det er en del feil) 2: vifta blåser bare varmt uansett hva jeg skrur og vrir på. det er AC og to soner. (e36 '94 318 is) - har hørt noe om at dette er en magnetventil eller noe som har hengt seg opp? stemmer det? 3: termometeret for kjølevannet virker litt når den selv vil. litt prøving fram og tilbake viser at den viser temperatur helt til jeg skrur på vifteanlegget, da slutter den å vise temperatur. når jeg stopper bilen og sjekker om det er kjølevann i ekspansjonstanken, så er det over minimumsmerket. tror det skulle være alt, kommer jeg på noe mer så oppdaterer jeg bare tråden. håper det er noen som kan svare og i hvert fall på 2 og 3. takker på forhånd for alle svar.
KAHenriksen Skrevet Desember 11, 2007 Forfatter Skrevet Desember 11, 2007 har sjekket ut litt mer i dag. det viser seg at vifta tilsynelatende ikke er problemet til at varmen blir borte, det virker heller som om det har noe med spenningen å gjøre... har gått tom for strøm et par ganger i vinter, skal skaffe nytt batteri når lønne kommer nå rett før jul. men jeg kjørte en tur i kveld for å lade litt og da merket jeg meg at i det tempmåleren begynte å synke så ble det betydelig mye mindre lys i fjernlysa. ved å prøve litt fram og tilbake med å skru lys av og på fant jeg ut at det ikke egentlig hadde noe å si om jeg skrudde lysene på eller av, men etter å ha skrudd de av og på noen ganger så begynte måleren å vise temperatur igjen. det varierte om den begynte å vise temp når fjernlysa var av eller på. er det tilfeldig eller er det en sammen heng her? hva kan i så fall være galt?
Fliid Skrevet Desember 11, 2007 Skrevet Desember 11, 2007 Skjekk ladespenninga du, og diverse jordinger mellom motor og karroseri.
KAHenriksen Skrevet Desember 11, 2007 Forfatter Skrevet Desember 11, 2007 takker! skal ta å sjekke ut det. hva kan være galt om ladespenninga er for lav da? kan det være at et batteribytte løser alt?
Fliid Skrevet Desember 11, 2007 Skrevet Desember 11, 2007 Du ødelegger batteriet med ujavn/lav ladespenning. er ladespenningen veldig lav så er børstene rimelig gåene. regulerer ladespenningen seg veeldig ved diverse turtall på motor, ja da er regulatoren gåen. Bare børster koster 20 spenn og man må da lodde av de gamle og lodde på nye. (snakk om børstene og regulator på dynamo) Er regulatoren din gåen, ja, har du valeo dynamo da så blir det en dyr fornøyelse. Tror faktisk dette kostet bortimot 1200 kroner.
KAHenriksen Skrevet Desember 11, 2007 Forfatter Skrevet Desember 11, 2007 hvorfor skjer alt sånt rett før jul...
destroyy Skrevet Desember 11, 2007 Skrevet Desember 11, 2007 For da har man ingenting å bruke penger på.....
en325ic Skrevet Desember 11, 2007 Skrevet Desember 11, 2007 før at man skal ha unskylding før å kjøpe sæ julagaver:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå