Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selger en 87mod m20 b27 topp, gått ca 220k men må være overhalt, ventilløfterene ser nye ut, og når den stod på motoren min var det ikke et dusin mere oljeforbruk enn normalt på en såpass gammel motor!

Selges h.bydende. Har også pre-facelift ledningsnett med hjerne liggende om noen er intressert!

Skrevet

Eta toppen er mye mindre i eksos og innsugsporter. denne toppen kommer fra økonomimotoren til BMW. de fleste bruker toppene fra 2.5 for å øke effekten til 2.7 motoren. men denne passer vel bra til de fleste b20\og mulig b23

Skrevet
Hvordan blir det med denne på m20b25?

Det kommer an på hvilken utgave av eta-toppen det er. I E30 fantes det to typer: en basert på 2,0/2,3 og en basert på 2,5. Begge utgavene har enkle ventilfjærer (bare de ytre) og oljekanaler for smøring i fire av kambukkene. Borrer man opp oljekanalene som mangler og setter inn indre ventilfjærer blir de i praksis identiske med hhv 2,0/2,3 og 2,5 toppen (eneste forskjellen er at det blir smøring på begge sidene av den tredje kambukken). Skillet mellom de to toppene kom i 12/86, dvs samtidig med innføring av nye Motronic M1.1 med triggerhjul foran.

Skrevet

Hvis det er oljekanaler til alle kambukkene på innsugssiden og kun den midtre på eksossiden er det ikke en eta-topp. Er det oljekanaler til kambukk nr. 1,3,5 og 7 på innsugssiden og nr. 3 og 5 på eksos er det en eta. Er det kanaler til alle på innsug og nr. 3 og 5 på eksos er det en ombygd eta-topp. Forskjellen mellom 2,0/2,3 og 2,5 kjenner du vel til?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...