Scirre Skrevet Desember 11, 2007 Skrevet Desember 11, 2007 Det lekker litt vann fra varmeregisteret (eller i området rundt) http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=15 Tror det kan være rundt vannventilen merket "16" (nede til venstre) på det bildet der, eventuelt om det er selve registeret som er gåent og at det renner ned dit. Men lurte på hvor det er greiest å komme til varmeregisteret ? Forfra (motorrommet)? eller bakfra (gjennom dash'en) ? Og må jeg demontere hele dash'en da isåfall ? Har hørt noen skumle rykter om det før Takker for alle svar! Mvh. Kjetil
Fliid Skrevet Desember 11, 2007 Skrevet Desember 11, 2007 Demontere dashen er som du selv sier, bare skumle rykter. Nei, det må du ikke. Du kommer til dette "området" du beskriver ved og for det første demontere dekselet under rattstamme.. Vips så ser du at midtkonsollen og er i veien. Altså, du kommer lettest til fra der du har beina dine som sjåfør av din E30. Men du må ikke demontere dashen, bare skrøner Edit; bytte o-ringene kan være ett godt knep;) (du ser de på illustrasjonsfoto du fant fram)
Scirre Skrevet Desember 11, 2007 Forfatter Skrevet Desember 11, 2007 jau det jeg tenker litt på, har tatt av dekselet under rattet alt, men fortsatt rimelig krunglete å komme til der hvor de o-ringene du snakker om sitter. men dersom det skulle vise seg å være registeret, er det mulig å få ut dette fra motorrommet ? takker
Fliid Skrevet Desember 11, 2007 Skrevet Desember 11, 2007 aldri vært ute med dette da jeg ikke har hatt lekkasje på register enda. Men ærlig og brutalt, jeg trodde nå det skulle draes ut fra inne i bilen. Ja, det er krunglete. Men bytta viftemotor her for en uke siden og kan ikke si jeg så noen mulighet for og ta ut register, det du ser rett på er register under vifte, men nei, rammen til selve kassa som register er satt i er i veien. De 4 muttrene du ser på som er over register under vifte, bak torpedo. De er for og løsne hele kassen. Har hele kassa og register løst her, men kan ikke si jeg ser at det kan taes ut på annen måte enn til siden
Scirre Skrevet Desember 11, 2007 Forfatter Skrevet Desember 11, 2007 hmm.. fant lekkasjen nå! la meg under der du sa og trykka på gassen, da stod det en fin stråle ut av det gule "dekselet" på siden der, rett etter o-ringene og "vannventilen" på bildet.. Ser ut til å være en liten sprekk. Det er vel antagligvis siden på varmeregisteret dette. Så.. da har jeg problemet . Nå trenger jeg løsningen Hva tror du kan tette dette? Jeg skal klare å få det nogenlunde tørt dette partiet, men litt usikker på hva jeg skal bruke for å tette det =/ Har lite trua på superlim Edit: Ah takker for kjappe og gode svar der! Kan du sjekke på din du som har den ute om du skjønner sånn nogenlunde hvor jeg mener det er sprekk? Det går ett svart metall"rør" helt inntil den gule plastsiden på registeret tror jeg på venstre side av det. Det er rett bak dette røret det er en liten sprekk. Edit2: Kan det være at jeg har for høyt trykk der pga jeg har satt slangene som går inn i torpedoveggen feil? At de skal byttes? Litt usikker på akkurat det også skjønnerdu Den som kommer fra toppen skal øverst av de to?
Fliid Skrevet Desember 11, 2007 Skrevet Desember 11, 2007 Er det plast, tett det med aralditt. 2 komponent lim, tror ikke jeg har behov for og titte, skjønner hvor du mener.
Scirre Skrevet Desember 11, 2007 Forfatter Skrevet Desember 11, 2007 Ah Okaj flott flott! Kan det være at jeg har for høyt trykk der pga jeg har satt slangene som går inn i torpedoveggen feil? At de skal byttes? Litt usikker på akkurat det også skjønnerdu Den som kommer fra toppen skal øverst av de to?
Fliid Skrevet Desember 11, 2007 Skrevet Desember 11, 2007 Er enveis ventil der, så sette de feil skal egentlig ikke gjøre skade overhode. nei, det nederste skal til toppen. Edit; Men har du satt de feil, så kan selvfølgelig skade skje.
Scirre Skrevet Desember 11, 2007 Forfatter Skrevet Desember 11, 2007 Ah okaj Takker nok en gang! Så øverste skal inn på toppen og nederste skal bort til termostaten & co. Da prøver jeg med aralditt og ser hva som skjer Mange takk for hjelpen, Fliid! creds til deg
Fliid Skrevet Desember 11, 2007 Skrevet Desember 11, 2007 Ah okaj Takker nok en gang! Så øverste skal inn på toppen og nederste skal bort til termostaten & co. Nei, motsatt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå