Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal selge en bil som jeg ikke har hatt skilt på, og finner såklart ingen av papirene på bilen, så jeg sitter tilogmed uten skiltnr!

Har en innteresert kjøper, men kan jo ikke selge bilen før jeg får tak i nye papirer, med forrige eiers underskrift! (fordi jeg aldri har hatt denne bilen registrert på meg).

-Så først må jeg få tak i skiltnr!

-Så må jeg kontakte forrige eier, og få underskrift på ny

-er det holdbart og kun levere inn salgsmld av den gamle typen?(den som ble brukt ved eierskifte før de nye del1, og del2 vognkortene kom)

Jeg vet at jeg hadde alle papirer i orden, men har selvfølgelig rota dem vekk! :(:(

Skrevet

- Les av rammenr og spør på biltilsynet etter siste registrert eiers data.

- Ring så til forrige eier og få underskrift på salgsmelding.

- Sp lenge bilen aldri har hatt "nytt" vognkort, holder det lenge med det gamle, eller evnt en av de som man printer ut på vegvesen.no. Lag en fra forrige eier til deg og en fra deg til ny eier og lever dem inn sammen. Blir mindre rot og "rett" måte å gjøre det på.

Skrevet

chassinr er det nr som står under frontruta? må jeg oppgi alle tallene der? også finner dem alle opplysninger?

Men er det ikke godt nok å skaffe forrige eiers underskrift, og få ny eier til å skrive under på samme salgsmld å levere inn til biltilsynet?

Skrevet

Hvis du ikke har levert salgsmelding med deg som ny eier kan jo faktisk den gamel eiern hente bilen som faktisk står på han enda ?.En jeg kjenner ikke hadde ordnet papirene slik som deg ,da dukket plutselig en ukjent person opp på gårdsplassen hans med salgsmelding fra gamle eier , og hentet kjøretøyet .

Skrevet

ja, det hadde jo vært drit da jeg har lagt litt penger i bilen.. men jeg tror jeg kansje har levert inn salgsmld mellom meg og gamle eier! skal ringe BT idag og høre. Så da trenger jeg jo kun salgsmld meg og ny eier imellom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...