Astri Skrevet Desember 11, 2007 Skrevet Desember 11, 2007 Hei Har ein bil for hånd nå med defekt automat kasse. Det er en E34 med 2 liters maskin. Da lurte jeg på hvor mye arbeid som må til for å bygge denne om til manuell gir.. Er det mye arbeid og hva må jeg bytte eventuelt? Blir det enklere å bare bytte maskin i samme slengen?
Astri Skrevet Desember 11, 2007 Forfatter Skrevet Desember 11, 2007 Ingen her inne som kan hjelpe til med et svar?
E36Cab1 Skrevet Desember 11, 2007 Skrevet Desember 11, 2007 Halloisen and welcome Du må skaffe deg pedalsett,girkasse(sjølsagt),svinghjul,clutch&trykkplate samt utløserlager og pilotlager,slavesylinder komplett,girspake+mansjett osv. Er usikker på om du må bytte mellomaksling på desse. De har(kansje?) et signal om at kassa står i park eller gir,dette må du koble om til styresentralen slik at den trur den står i park heile tida. Bytte av motor i samme slengen er jo alltids kurant,men spørs om det er til samme type eller noe større eventuelt. Må iallefall ha kasse som passer Lykke til!
Rayman Skrevet Desember 11, 2007 Skrevet Desember 11, 2007 Jeg ville byttet maskin i samme slengen da er det mye lettere pga, du slipper og styre med de elektriske, du bare bytter rett over plugg and play. Eneste du må elektrisk er å tjukoble eit rele som var til automatkassa. Da trenger du komplett motor med ledningsnett/hjerne og girkasse, mellomaksling for manuell, pedallsett, klutsj hvist den ikke følger med kassa... Og en hel del abeidslyst Er vel letters å få tak i en krasjet/delebil og bytte rett over.
Rayman Skrevet Desember 11, 2007 Skrevet Desember 11, 2007 by the way ser nå at du skriver at du har en bil på hånd! Er vel lettest og finne en annen bil
Ole@Automote Skrevet Desember 11, 2007 Skrevet Desember 11, 2007 Du må ha ny mellomaksling og du trenger ikke styre med det eletriske, Bare å sette en bryter som er kobla på automat stanga i N eller P så starter og går bilen som den skal. Er dette med M50/b20 24 ventiler motor eller M20/b20 12 ventiler?
en325ic Skrevet Desember 11, 2007 Skrevet Desember 11, 2007 er en del jobb! men sjekk priser runt på høggerier å ellers runt på forumet her kansje bmwccn også.. ebay fbt.se
Astri Skrevet Desember 11, 2007 Forfatter Skrevet Desember 11, 2007 Der kom det masse svar ja. Nei jeg vil ha denna bilen. Likte den så godt at om jeg må skru litt så ska jeg alltids klare det. Ja motorskifte kunne jo kanskje vært en fordel, men da skulle det blitt noe større enn en 2 liter. Jeg aner ikke hvilken girkasse det er eller om det er 12v før i morgen isåfall, for da rekner jeg med at jeg skal kikke på den. Noen som vet om automatkasser til salgs da? Eller manuell med motor?
kbteknik Skrevet Desember 12, 2007 Skrevet Desember 12, 2007 har automat kasse.. eller 520 24v motor og gir eller 525 24v motor og gir eller 525 12v motor og gir bare å velge
Astri Skrevet Desember 12, 2007 Forfatter Skrevet Desember 12, 2007 har automat kasse.. eller 520 24v motor og gir eller 525 24v motor og gir eller 525 12v motor og gir bare å velge Oi, va jo litt å velge i og der. Hvor mye tar du for dem? Og kan du sende om eg tar en? håper du kan garantere at dem fungerer og ikkje bruker for mye olje. Og at jeg slipper å skru og fikse før jeg eventuelt slenger dem oppi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå