Gå til innhold

varmeapparat blåser kun kaldt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har som topic seier eit stort problem nå som det er kaldt ute :cry:

Varmeapparatet blåser kun kaldt uansett kva stilling det står i, er litt varme..men er så godt som berre kald luft.

har feilsøkt litt, men eg klarer ikkje å finn ut noko meir.

- har lufta radiatoren

- det er nok frostveske på bilen

- termostaten er stabil der han skal vere, temp. målaren viser det han skal vise.

- wire'en fra "varmebrytaren" til varmeapparatet er stram, så det ser ut som at han åpner som han skal.

Kva kan probleme vera? Tett i varmeapparatet?

Alle tips blir tatt i mot med stor takk! er kaldt å køyre bil :lol:

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Nei, har ikkje gjort det. Fordi at temp.målaren viser jo stabil temperatur uansett om du står å går på tomgang, eller om du køyrer.

Og slangene ut fra radiatoren er jo bra heite, så det burde jo bli noko meir varme i coupe'en.. eller? correct me if i'm wrong :?

Bilen er imorttert fra tyskland da, om det er til hjelp. i tilfelle det er ein termostat som er laga for andre forhold eller noko

Skrevet

prøv å bytt termostaten først! bir det ikke i orden så er det bare å hive sæ ii feilsøking:) har du sirkulasjon da? eventuelt dålig? når du bytter termostat tå å se på skovla til vannpumpa også før å sjekke at den er i riden eller bytt den mens du e i gang,

Skrevet

ser ikke heelt greia med en kaldere termostat skal gi så dårlig varme som her beskrevet. Kjører selv med 80c termostat og kan ikke påberope meg en veldig dårlig varme i apparatet. Noe er det jo, men vil ikke si at varmen er dårlig. Dog M20 motor, men nåla mi ligger ikke rett opp, heller litt under midt imellom rett opp og den hvite streken før rett opp. Siden nåla hans ligger tilsynelatende (etter hva jeg kan forstå) rett opp skulle varmen i kupè vært kurant. Men bare en tanke fra min side. Det en325ic nevner om dårlig sirkulasjon virker heller litt mer trolig.

Men nå veit jeg ikke hvilken modell dette er snakk om fra BMW, men nyere dato blir vell levert med varmeapparat dyser eller no? folk som sitter med konstant varme kan ha nytte av og rense disse, kan dette være tilfelle for de som sitter med konstant kaldt og? ;)

Skrevet

kan hende motoren koker også! da dette kan jøre sånn at di ik får varme i varmeaperatet! har vært borti dette før da temp målern inni biln er på normal streken! men er ikke lett å sette hjemme i sofaen å feilsøke;) hehe

Skrevet

hehe, fenomen det der med koking uten å få utslag på temp måler. Men har a sett det til tider jeg og, har da vært føler feil :P

men trådstarter ville vel merket om det kokte :P

Skrevet

hadde en e46 318 med dette problemet! da var det toppenpakningne som var gåen. under lufting fikk vi ik lufta det kokte over hele tiden!

men trådstarter når du var ferdig å lufte å du da åpnet låkket rant det vann over kanten? vist ja da koker det vist det ik kom over kanten koker d ik! er ik

flid er ik sikert trådstarter merket at det kokte! eller kansje er usiker på om det kokte!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...