Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjørte utafor i kveld, lå ca 60 da framhjula slapp taket rett ut i en brøytekant. halv meter fra å falle ned 2 meter og lande på taket sannsynligvis. Men fikk traktor til å dra opp og noen sprekker i frontfangeren ellers ikke noe mer trodde jeg. Og en haug med snø som satt fast i viftereima. Men fikk bort mesteparten av snøen i motorrommet utenomlitt nederst. Men da jeg begynte å kjøre igjen og rundt 50++ så var det kraftige vibrasjoner i rattet så lurer på hva det kan komme av. Den sporer ikke men bare vibrerer.

Skrevet

Er det vibrering eller humping... er egentlig litt vesentlig...

Vibrering betyr jo gjerne at balansen i dekkene er endret, kanskje noen lodd har blitt slått av, eller hele felgen er blitt skjev.

Jeg smalt i en fortauskant med min far sin bil når jeg var 18, kom en buk i stålfelgen, som gjorde at bilen "humpet" litt når jeg kjørte.

Det at det kommer i 50 km/t høres ut som om at en eller flere av felgene har fått ubalanse i seg, trenger ikke være mye. Gå bare til et verksted som har sånn balansemaskin, så får det skjekket om det er dekkene i alle fall. Er det mer alvorlig kan ikke jeg hjelpe deg :)

Har jobbet på dekkmann, så spør gjerne mer :)

Skrevet

Er det dekken passer det meg meget bra, har gamle rustne stålfelger med nedslitte dekk så trenger nytt felgsett uansett og dekk.. bare det ikke er forstillinga så blir det ikke noen uforutsette utgifter. Er bare vibrasjon men veldig kraftig.. kan jo hende felgene er fulle av snø kapselen er så store at jeg ikke fikk sett. Hjula fikk seg nok en kraftig støyt men frontfangeren tok mesteparten. Blir nok å ønske seg rieger infinity II til jul

Skrevet

infinity2 trenger vel ikke å være breddesett tror jeg.

jeg dunka i fortauskanten sidelengs (skulle kjapt innom en busslomme- og tenkte ikke på at den ikke var saltet)

da slo jeg felgen skeiv, bærearmen, navet? og bremseskiven.

Skrevet

Har du slått skjev en felg har du sannsynligvis også fått spissingen ut av stilling.Sjekk det når du kjøper nye dekk så slipper du å ødegge de nye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...