Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

«Schumi» tok styringen

Da drosjeturen gikk i seneste laget for Michael Schumacher, tok formel 1-verdensmesteren rattet i egne hender.

Den tyske formel 1-kongen skulle rekke et fly fra Coburg etter at familien Schumacher hadde hentet sin nye gjeterhund, valpen Ed.

Da tiden begynte å bli knapp, ba den sjudobbelte verdensmesteren drosjesjåføren om å få kjøre selv.

– Plutselig var jeg passasjer, som var merkelig nok, men å ha «Schumi» bak rattet var helt utrolig. Han ga full gass i svingene og kjørte forbi på noen uforståelige steder, fortalte drosjesjåfør Tuncer Yilmaz om opplevelsen ifølge avisen Münchener Abendzeitung.

Schumachers kone og barn var med på turen. Etter å ha gitt drosjesjåføren hans livs opplevelse og noe å fortelle til barnebarna, ga Schumacher 100 euro (800 kroner) i tips som takk for turen.

http://www.aftenposten.no/nyheter/sport ... 149078.ece

Skrevet

Hadde schumi vært taxidriver skulle jeg tatt drosje på jobb hver eneste dag!!

Fattern var forøvrig taxisjåfør, kjørte blant annet en chevy caprice stasjonsvogn som tidligere var gått som likbil i oslo..

Gikk godt den med småtrimma 350 v8 :)

Skrevet

Hvorfor får nesten alltid kjendiser gå fremfor med et godt eksempel uten å få de samme straffene som vi vanlige dødelige..?

Et spørsmål jeg har lurt lenge på, men igrunn ikke irriterer meg over.

Moro lesning, skulle likt å vært den taxi-sjåføren :D

Skrevet

Jævli synd han ikke ble stoppa, de folka der tror de kan gjøre akkurat det de vil. Hadde han bare utsatt seg selv for fare, men han utsatte mange. Kjørte forbi på totalt uforståelige steder? Ekke dyktighet det da, kun flaks. Vi kan oxo det, hvis vi har flaks at det ikke kommer noen i mot. 100 euro i driks, snakk om onkel skrue a. Typisk tyskere det. Sikker på at han har med egen boksemat fra tyskland til hytta si i norge. Gnadd..

Skrevet

Moro. Schumi er jo ikke blant oss dødlige, så jeg skjønner ikke hvordan dere kan kritisere såpass. De evner, sanser og reflekser man må ha for å kjøre en F1 bil er helt av en annen verden. Å kjøre langs veien i "joggetempo" er noe de gutta der kan gjøre i halvsøvne.

Mennesker med bred motorsportbakgrunn har en helt annen holdning og oppfattelse av hvordan ting skjer på veien. Med to ganske nære kamerater som er inne i motorsport kan jeg bekrefte at det er tilfelle :o Her slåes det ikke av en meter hvis det ikke er strengt nødvendig.

Skrevet
Moro. Schumi er jo ikke blant oss dødlige, så jeg skjønner ikke hvordan dere kan kritisere såpass. De evner, sanser og reflekser man må ha for å kjøre en F1 bil er helt av en annen verden. Å kjøre langs veien i "joggetempo" er noe de gutta der kan gjøre i halvsøvne.

Mennesker med bred motorsportbakgrunn har en helt annen holdning og oppfattelse av hvordan ting skjer på veien. Med to ganske nære kamerater som er inne i motorsport kan jeg bekrefte at det er tilfelle :o Her slåes det ikke av en meter hvis det ikke er strengt nødvendig.

Det er det dummeste jeg har hørt. Kan vel ikke sammenligne f1 kjøring med en offentlig trafikert vei... For det førse begår kjøringen i begge retninger og ikke en, evner-sanser og reflekser?? Mener du at de er synske da? De kan vel ikke vite om det kommer en bil imot i en uoversiktelig sving før alle andre dødelige. Du og jeg kan like gjerne kjøre forbi i en uoversiktlig sving f,eks som schumi eller schanke for den del, hvis det ikke kommer noen i mot, Ekke evner det, sånt kalles FLAKS..

At de "ser " trafikkbildet på en annen måte enn oss gjør de, men i denne saken gikk det vel mere på at han tok sjangser. Dessuten så kan han sikkert kjøre fortere enn de fleste, men de som kommer imot ol vet jo ikke at det er han som kommer imot. Så de blir sannsynerligvis bli like redd og dette skaper trafikk farlige situasjoner.

Men jeg ser tankegangen din, men skjønner ikke hvorfor det er kult når f,eks han gjør det. Leser du om samme situasjonen i avisa om ola normann så tenker du sikkert : gal og farlig mann, han vil ikke jeg møte i trafikken.

Skrevet

Schumacher blir jo forøvrig etterforsket nå, i likhet med drosjesjåføren:

"Tysk politi har nå tatt tak i historien. Yilmaz, som selv risikerer straff for brudd på transportreglene ved å la en passasjer kjøre bilen, vil bli innkalt til avhør."

Hehe....

Skrevet

Skal jo straffes som alle andre om han har kjørt uforsvarlig. Også racerførere er farlige på veien, her handler det ikke om å kjøre raskest mulig svinger, det er de jo best til, her handler det om når man kan foreta forbikjøring og der er ikke en F1 kjører bedre enn noen andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...