shibby Skrevet Desember 12, 2007 Skrevet Desember 12, 2007 hellu, nå har jeg fått meg ny bil. og det er en liten bensinlekasje på den, tror det er ved bensinrøret bak på tanken, rakk ikke å kikke så godt under der. noen som har vært borti det før? om jeg bare kan bytte bensinrør eller noe? takker for svar:)
Kjell Z3 Skrevet Desember 12, 2007 Skrevet Desember 12, 2007 Et typisk sted for lekkasje er det tynne røret som går fra toppen av tanken, så går det rundt tanken på baksiden ogender opp i påfyllingsrøret. Det ruster ofte i stykker. Det likter da ofte bensin når du har over halv tank.
shibby Skrevet Desember 12, 2007 Forfatter Skrevet Desember 12, 2007 det hørtes egentlig utrolig riktig ut:) for jeg lukta ikke bensina når jeg kjøpte den(selger hadde 0,001 liter på tanken), men lukta det når jeg fylte full tank. har du noe delenr eller link til gs på det? vanskelig å bytte? tusen takk for svar:)
Kjell Z3 Skrevet Desember 12, 2007 Skrevet Desember 12, 2007 Jeg hadde lekkasje i det røret på en 535iA 1990 mod. Du ser røret når du står under bilen og ser bakover mot tanken. Røret kommer fra påfyllingen og går over til motsatt side foran tanken og så inn bak tanken på førersiden, så rundt halve tanken og så opp i toppen på tanken. Du ser det om du tar den på bukk eller grav. Jeg kuttet først en bit av røret og erstattet med slange, men det var ikke lenge før det kom ny lekkasje bak tanken, og der kom jeg ikke til. Da måtte tanken senkes ned. Jeg gadd ikke gjøre det selv så jeg leverte den på et verksted som erstattet hele røret med en slange. Det fungerte helt fint. Jeg har ikke delenummeret på røret.
andy78 Skrevet Desember 16, 2007 Skrevet Desember 16, 2007 Dette problemet har jeg oxo på min 520i touring. er det dyrt å levere den på verksted? fyller jeg over ca 45liter så lukter det i hele bilen. men lekker det oxo under kjøring? vist det er under 45liter....
Kjell Z3 Skrevet Desember 16, 2007 Skrevet Desember 16, 2007 Du kan bruke hvilket lite verksted du vil på den jobben, en bensinstasjon med verksted også. Eller gjøre det selv, det er jo ikke vanskelig, men jeg gadd bare ikke ligge under bilen. Om ingen skruer er rustet fast er det jo veldig fort gjort.
andy78 Skrevet Desember 16, 2007 Skrevet Desember 16, 2007 oki, får prøve å legge meg under bilen etter jobb (07) jeg då. vill fylle full tank igjen. digg å fylle for 1000 spenn vettu. hehe.
Friksen Skrevet Desember 16, 2007 Skrevet Desember 16, 2007 sikker på at det ikke er en luke i bagasjerommet rett over armaturet? er d på mange andre biler vertfall
conan Skrevet Desember 16, 2007 Skrevet Desember 16, 2007 Er ikke bare et problem på 5 serien, jeg har en 325ix og kan ikke fylle mere en 25liter, utrolig kjederlig igrunn. Men på 3 serien går røret ned til en slange med 45% og inn på et nytt rør som sitter halveis opp på tanken i bakkant, dvs at bakaksel er fullstendig i veien. Arghhhh
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå