Kjell Z3 Skrevet Desember 15, 2007 Skrevet Desember 15, 2007 Til dere som har kjørt ATV, Landrover, lastebil, traktor og anleggsmaskiner:Dette er absolutt ikke det samme som den aktuelle bilen her,dette er snakk om en e30 325,og dette er helt noe annet enn det jeg har nevnt over,har forøvrig prøvd alt over,bortsett fra landrover,men vil tro at en gelenderwagen gjør samme nytten,og det har jeg prøvd.Og hvis 100% er så forbannet farlig å kjøre med fordi det slipper,så lurer jeg på hvor min 525ix slår på sperre når den slipper,og det gjerne midt i en sving. Har hatt en e28 518 med sveiset diff også,og til og med denne er helt anderledes,og mye værre å kjøre med enn e30 med sveiset diff. Hvis folk vil kjøre med sveiset diff,så burde det være helt opp til dem selv,og kontrollmyndighetene. Jeg for min del mener at bmw(av eldere type ala e28 og e30),er nærmest ubruktbart å leke seg med hvis det ikke foreligger enten lamell diff,eller sveiset sperre. Latterlig, du vet jo ikke engang hvordan din egen 525IX fungerer.
thorbis Skrevet Desember 15, 2007 Forfatter Skrevet Desember 15, 2007 ja men som en her sa at han hadde 75% diffbrems og at den funka likt som 100%. hadde det vært greit og ha en 100% shimsa diffbrems da? ogikke en sveisa for det er jo farlig?
336mik Skrevet Desember 15, 2007 Skrevet Desember 15, 2007 Latterlig, du vet jo ikke engang hvordan din egen 525IX fungerer. Latterlig å ha sånne negative meninger om ting man ikke en gang har prøvd. Men da kan du kanskje fortelle meg hvordan awd systemet mitt funker da.
Bimmerlars Skrevet Desember 15, 2007 Skrevet Desember 15, 2007 Quoter meg selv: Kjell Z3: Ikke for å være utrivlig, men synes egentlig du skal sveise diffen på frisørvogna og prøve det selv før du uttaler deg. Vi som har kjørt med sveisa diff vet hvordan kjøreegenskapene blir, du vet det ikke. Du synser og tror ditten og datten. Har du prøvd nå?
thorbis Skrevet Desember 15, 2007 Forfatter Skrevet Desember 15, 2007 nei han hakke prøvd han har bare hørt at sånn gjør man kun på bilcrossbiler og traktorer, og da er det harry og farlig og alt blir øfdelagt ved og gjøre det.
Kjell Z3 Skrevet Desember 15, 2007 Skrevet Desember 15, 2007 Får prøve med teskje da :Først og fremst må man skille mellom sperr og brems. Diffbrems er alltid 100% som navnet tilsier, altså låst. En diffbrems (selv om den er 75%) er noe helt annet og fungerer på ingen måte likt som sperr. Med diffbrems vil ALDRI bakhjulene gå i samme hastighet i sving med unntak av når man spinner. Det vil si at når man runder en sving med diffbrems uten å spinne går hjulene med ulik hastighet, det er først når man spinner at diffbremsen drar det andre hjulet med seg om ikke underlaget er mer forskjellig enn 75%. Med diffsperre vil man når man kjører sving uten å spinne få et problem: Det indre bakhjulet har kortere vei å gå enn det ytre, siden hjulene er 100% låst sammen må enten det indre gå for fort eller det ytre for sakte, altså enten spinner det indre ellers så bremser det ytre, da er veggrepet betraktelig redusert. Om ikke det indre hjulet spinner litt eller det ytre bremser litt vil bilen gå rett frem. Det er også lettere å spinne på seg en sladd med 75% brems enn 25 %, det er derfor man bruker bare 25% på vanlige biler. Jeg har 25% + ASC+T som er en glimrende kombinasjon fordi ASC+T tillater at diffbremsen får jobbe og dermed tillater litt hjulspinn før den griper inn.
336mik Skrevet Desember 15, 2007 Skrevet Desember 15, 2007 Får prøve med teskje da :Først og fremst må man skille mellom sperr og brems. Diffbrems er alltid 100% som navnet tilsier, altså låst. En diffbrems (selv om den er 75%) er noe helt annet og fungerer på ingen måte likt som sperr. Med diffbrems vil ALDRI bakhjulene gå i samme hastighet i sving med unntak av når man spinner. Det vil si at når man runder en sving med diffbrems uten å spinne går hjulene med ulik hastighet, det er først når man spinner at diffbremsen drar det andre hjulet med seg om ikke underlaget er mer forskjellig enn 75%. Med diffsperre vil man når man kjører sving uten å spinne få et problem: Det indre bakhjulet har kortere vei å gå enn det ytre, siden hjulene er 100% låst sammen må enten det indre gå for fort eller det ytre for sakte, altså enten spinner det indre ellers så bremser det ytre, da er veggrepet betraktelig redusert. Om ikke det indre hjulet spinner litt eller det ytre bremser litt vil bilen gå rett frem. Det er også lettere å spinne på seg en sladd med 75% brems enn 25 %, det er derfor man bruker bare 25% på vanlige biler. Jeg har 25% + ASC+T som er en glimrende kombinasjon fordi ASC+T tillater at diffbremsen får jobbe og dermed tillater litt hjulspinn før den griper inn. Hva var poenget med dette innlegget? Tror du virkelig at dette var noe jeg(vi) ikke visste fra før? Og en 75% diff brems vil også merkes at er litt stiv. Og med stiv mener jeg at hvis du legger fullt over,eks ved parkering,så vil også det innerste hjulet gå å spinne. 75% diff brems er ikke så fryktelig mye bedre enn en sveiset 100%,hva sikkerthet angår.
Balltre Skrevet Desember 15, 2007 Skrevet Desember 15, 2007 Ønsker du å møte en nyoppkjørt 18 årig festsjåfør med sveiset diff i trafikken? Tror du 100% av slike sjåfører klarer slike 100% differ?
Bimmerlars Skrevet Desember 15, 2007 Skrevet Desember 15, 2007 Får prøve med teskje da :Først og fremst må man skille mellom sperr og brems. Diffbrems er alltid 100% som navnet tilsier, altså låst. En diffbrems (selv om den er 75%) er noe helt annet og fungerer på ingen måte likt som sperr. Med diffbrems vil ALDRI bakhjulene gå i samme hastighet i sving med unntak av når man spinner. Det vil si at når man runder en sving med diffbrems uten å spinne går hjulene med ulik hastighet, det er først når man spinner at diffbremsen drar det andre hjulet med seg om ikke underlaget er mer forskjellig enn 75%. Med diffsperre vil man når man kjører sving uten å spinne få et problem: Det indre bakhjulet har kortere vei å gå enn det ytre, siden hjulene er 100% låst sammen må enten det indre gå for fort eller det ytre for sakte, altså enten spinner det indre ellers så bremser det ytre, da er veggrepet betraktelig redusert. Om ikke det indre hjulet spinner litt eller det ytre bremser litt vil bilen gå rett frem. Det er også lettere å spinne på seg en sladd med 75% brems enn 25 %, det er derfor man bruker bare 25% på vanlige biler. Jeg har 25% + ASC+T som er en glimrende kombinasjon fordi ASC+T tillater at diffbremsen får jobbe og dermed tillater litt hjulspinn før den griper inn. Hva var poenget med dette innlegget? Tror du virkelig at dette var noe jeg(vi) ikke visste fra før? Og en 75% diff brems vil også merkes at er litt stiv. Og med stiv mener jeg at hvis du legger fullt over,eks ved parkering,så vil også det innerste hjulet gå å spinne. 75% diff brems er ikke så fryktelig mye bedre enn en sveiset 100%,hva sikkerthet angår. Lurte jaggu jeg på også Snakk om å snakke seg bort fra temaet. Hvordan en diffbrems fungerer, samt forskjellen på en konstant sperre og en brems vet jeg utmerket godt. Trenger ikke noe foredrag om det. Det jeg lurte på var om du har prøvd det selv nå og kan utale deg om det?
Kjell Z3 Skrevet Desember 15, 2007 Skrevet Desember 15, 2007 Får prøve med teskje da :Først og fremst må man skille mellom sperr og brems. Diffbrems er alltid 100% som navnet tilsier, altså låst. En diffbrems (selv om den er 75%) er noe helt annet og fungerer på ingen måte likt som sperr. Med diffbrems vil ALDRI bakhjulene gå i samme hastighet i sving med unntak av når man spinner. Det vil si at når man runder en sving med diffbrems uten å spinne går hjulene med ulik hastighet, det er først når man spinner at diffbremsen drar det andre hjulet med seg om ikke underlaget er mer forskjellig enn 75%. Med diffsperre vil man når man kjører sving uten å spinne få et problem: Det indre bakhjulet har kortere vei å gå enn det ytre, siden hjulene er 100% låst sammen må enten det indre gå for fort eller det ytre for sakte, altså enten spinner det indre ellers så bremser det ytre, da er veggrepet betraktelig redusert. Om ikke det indre hjulet spinner litt eller det ytre bremser litt vil bilen gå rett frem. Det er også lettere å spinne på seg en sladd med 75% brems enn 25 %, det er derfor man bruker bare 25% på vanlige biler. Jeg har 25% + ASC+T som er en glimrende kombinasjon fordi ASC+T tillater at diffbremsen får jobbe og dermed tillater litt hjulspinn før den griper inn. Hva var poenget med dette innlegget? Tror du virkelig at dette var noe jeg(vi) ikke visste fra før? Og en 75% diff brems vil også merkes at er litt stiv. Og med stiv mener jeg at hvis du legger fullt over,eks ved parkering,så vil også det innerste hjulet gå å spinne. 75% diff brems er ikke så fryktelig mye bedre enn en sveiset 100%,hva sikkerthet angår. Så du visste det? Ser jo ikke slik ut. Dette innlegget ditt viser jo at du fremdeles ikke vet forskjellen. Når du svinger på en parkeringsplass med 75% diffbrems vil ikke hjulene gå i samme hastighet. Tror du hjulene henger 75% sammen når man kjører rolig og svinger? Da er det bare forspenningen som har innvirkning. Du skjønner det virkelig ikke.
thorbis Skrevet Desember 15, 2007 Forfatter Skrevet Desember 15, 2007 men en shimsa diffbrems på ca 75% så vil innerhjulet gå og spinne på innerhjulet jo! har kjørt bmw med ca 75% brems og den spinner på innerhjulet ved sving på parkeringsplass osv den.
Kjell Z3 Skrevet Desember 15, 2007 Skrevet Desember 15, 2007 men en shimsa diffbrems på ca 75% så vil innerhjulet gå og spinne på innerhjulet jo! har kjørt bmw med ca 75% brems og den spinner på innerhjulet ved sving på parkeringsplass osv den. Ok, men det vil den nok ikke gjøre i vanlig svingkjøring på landeveien slik en sperre ville gjøre, da ville jo 75% brems være ubrukelig. Og det er jo langt fra 75 til 100%
thorbis Skrevet Desember 15, 2007 Forfatter Skrevet Desember 15, 2007 nei den blir ikke lik 100% langs veien men du kjenner den bryter litt forde. men nå har jeg en diffbrems på handa som jeg kommer til og kjøpe da det er rett utveksling på den. var mye derfor jeg også vurderte sveisa. er ikke så lett og oppdrive diffbrems med 3.91 utveksling til e30/e28 lenger gitt. mvh thorbjørn
alekspp Skrevet Desember 15, 2007 Skrevet Desember 15, 2007 100% spærra e flotte greier... sinsykt arti å kjøre i svinger, slipper vældig lett bak.. næh, svis spærra å flatt jærn..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå