Aroid Skrevet Desember 15, 2007 Skrevet Desember 15, 2007 men en shimsa diffbrems på ca 75% så vil innerhjulet gå og spinne på innerhjulet jo! har kjørt bmw med ca 75% brems og den spinner på innerhjulet ved sving på parkeringsplass osv den. 75% er ganske så langt i fra 100%. det vell sei når du svinger så må yterhjulet gå 25% lengere en indre hjulet før du skal spinne på den.. med 25% sperre så må yterhjulet gå 75% lenger en indre hjulet før du skal spinne på den.
Larsen Skrevet Desember 15, 2007 Skrevet Desember 15, 2007 Det her ligner vel mer et personanngrep enn en diskusjon. Angående sikkerheten. Bt har fokuset sitt på sikkerhet og kun sikkerhet. Alle lovene de utformer er basert rundt det prinnsipett, noe som for flere brukere her virker meningsløst. Jeg vet ihvertfall at enn hvor meningsløse reglene virker så er de stort sett godt gjennomtenkte. Angående diff så er det farlig å kjøre med på veien fordi en reduserer det tilgjenlige grepet bilen har i en sving. Det går kanskje bra til vanlig, men hva hvis en kommer alt for fort inn i en sving på et sted man ikke kjenner, understyring, over i feil felt og bil imot... Altså hvis du skal modifisere noe på en bil som er godkjent så skal du ihvertfall ikke gjøre egenskapene dårligere.
336mik Skrevet Desember 15, 2007 Skrevet Desember 15, 2007 Ok, men det vil den nok ikke gjøre i vanlig svingkjøring på landeveien slik en sperre ville gjøre, da ville jo 75% brems være ubrukelig. Og det er jo langt fra 75 til 100% Man merker også ekstremt lite,eller ingenting til en 100% diff ved vanlig landeveiskjøring. Og bra du fikk litt smack på pungen for personangrepet ditt. Prøv først,uttal deg etterpå.
Larsen Skrevet Desember 15, 2007 Skrevet Desember 15, 2007 Ok, men det vil den nok ikke gjøre i vanlig svingkjøring på landeveien slik en sperre ville gjøre, da ville jo 75% brems være ubrukelig. Og det er jo langt fra 75 til 100% Man merker også ekstremt lite,eller ingenting til en 100% diff ved vanlig landeveiskjøring. Og bra du fikk litt smack på pungen for personangrepet ditt. Prøv først,uttal deg etterpå. Skjærpings. Dette gjelder også deg! Det er tydligvis varierende erfaring med hvordan enn 100% sperre egner seg på veien. Du har mer enn nok ganger fått frem at du ikke synes det er noe problem, så jeg skjønner ikke hvorfor du skal krangle om dette( folk har forskjelige meninger og nesten aldri så har kun en av dem rett). Det er jo til og med helt urellevant til saken som kjell z3 kommer med her som påstår at det sperre på offtenlig vei er farlig.
thorbis Skrevet Desember 16, 2007 Forfatter Skrevet Desember 16, 2007 Ok, men det vil den nok ikke gjøre i vanlig svingkjøring på landeveien slik en sperre ville gjøre, da ville jo 75% brems være ubrukelig. Og det er jo langt fra 75 til 100% Man merker også ekstremt lite,eller ingenting til en 100% diff ved vanlig landeveiskjøring. Og bra du fikk litt smack på pungen for personangrepet ditt. Prøv først,uttal deg etterpå. Skjærpings. Dette gjelder også deg! Det er tydligvis varierende erfaring med hvordan enn 100% sperre egner seg på veien. Du har mer enn nok ganger fått frem at du ikke synes det er noe problem, så jeg skjønner ikke hvorfor du skal krangle om dette( folk har forskjelige meninger og nesten aldri så har kun en av dem rett). Det er jo til og med helt urellevant til saken som kjell z3 kommer med her som påstår at det sperre på offtenlig vei er farlig. veit du at det er farlig? har du prøvd? hvis man veit at man kjører med sveisa så veit man også hva som skjer med bilen og da veit man jo ossen man kjører en bil med sveisa diff da så da burde d jo ikke være farlig. da er det jo sjåføren det er no galt med da.
Bimmerlars Skrevet Desember 16, 2007 Skrevet Desember 16, 2007 Ok, men det vil den nok ikke gjøre i vanlig svingkjøring på landeveien slik en sperre ville gjøre, da ville jo 75% brems være ubrukelig. Og det er jo langt fra 75 til 100% Man merker også ekstremt lite,eller ingenting til en 100% diff ved vanlig landeveiskjøring. Og bra du fikk litt smack på pungen for personangrepet ditt. Prøv først,uttal deg etterpå. Skjærpings. Dette gjelder også deg! Det er tydligvis varierende erfaring med hvordan enn 100% sperre egner seg på veien. Du har mer enn nok ganger fått frem at du ikke synes det er noe problem, så jeg skjønner ikke hvorfor du skal krangle om dette( folk har forskjelige meninger og nesten aldri så har kun en av dem rett). Det er jo til og med helt urellevant til saken som kjell z3 kommer med her som påstår at det sperre på offtenlig vei er farlig. Er jo det vi diskuterer Om det er farlig eller ikke. Kjell Z3 har aldri prøvd det og sier det er livsfarlig siden en traktor understyrte med sperra kobla inn, mens andre her som har kjørt med sperre sier det går helt greit om man tenker litt over at innerhjulet vil ha lik hastighet som ytterhjulet.
Kjell Z3 Skrevet Desember 16, 2007 Skrevet Desember 16, 2007 Ok, men det vil den nok ikke gjøre i vanlig svingkjøring på landeveien slik en sperre ville gjøre, da ville jo 75% brems være ubrukelig. Og det er jo langt fra 75 til 100% Man merker også ekstremt lite,eller ingenting til en 100% diff ved vanlig landeveiskjøring. Og bra du fikk litt smack på pungen for personangrepet ditt. Prøv først,uttal deg etterpå. Føler meg på ingen måte truffet, og du viser jo igjenn at du ikke forstår hvilke forringelse av egenskapene det gir. Kommer du for fort inn i en sving på våt veg er det farlig. Og det farligste er når sjåføren ikke har tro på at egenskapene på bilen er mye dårligere enn på andre biler. Men det var fint at det ordnet seg med skikkelig diff for thorbis.
thorbis Skrevet Desember 16, 2007 Forfatter Skrevet Desember 16, 2007 ja suns jeg nesten sku koste på meg en skikkelig diff. er en ubetylig sum og betale faktisk når en tenker på at bilen har kosta meg over 170k alt og den er fortsatt ikke lakkert og montert. mvh thorbjørn
Larsen Skrevet Desember 16, 2007 Skrevet Desember 16, 2007 veit du at det er farlig? har du prøvd? hvis man veit at man kjører med sveisa så veit man også hva som skjer med bilen og da veit man jo ossen man kjører en bil med sveisa diff da så da burde d jo ikke være farlig. da er det jo sjåføren det er no galt med da. Ja jeg vet det er farlig og ja jeg har prøvd det. Sett på det rent teknisk har du effektift redusert grepet til bilen i en sving og som nevnt tidligere så kan det føre til farlige understyrings karakteristikk på bilen som er vansklig å rette opp. Så ja det er farlig! Jeg skjønner poenget ditt med at du mener det er bilførerens ansvar, men regelverket i Norge fungere ikke slik. Som bilfører i Norge så har du ikke bare ansvar for din egen sikkerhet, men også andre sin sikkerhet.
Larsen Skrevet Desember 16, 2007 Skrevet Desember 16, 2007 ja suns jeg nesten sku koste på meg en skikkelig diff. er en ubetylig sum og betale faktisk når en tenker på at bilen har kosta meg over 170k alt og den er fortsatt ikke lakkert og montert.mvh thorbjørn Kommer jo ann på prioriteringen det. Du kan fortsatt ha en ganske kul bil som kjører meget bra med åpen diff, men hvis det er sidelengs for alle pengene så er det jo bare å gå igang med sveiseapparetet da. Syns egentlig ikke sveiset diff bør være et alternativ for mangle på $ men "thats me".
thorbis Skrevet Desember 16, 2007 Forfatter Skrevet Desember 16, 2007 det var ikke mangel på cash d sto på, var om det først og fremst om bt sa noe på det på kontroll hvis jeg skulle bruke en sveisa en md tanke på at d kanskje er billigere og bruke en sveisa diff som jeg har flere liggende av enn en diffbrems som må overhales etter x antall km/banedager.
Larsen Skrevet Desember 16, 2007 Skrevet Desember 16, 2007 det var ikke mangel på cash d sto på, var om det først og fremst om bt sa noe på det på kontroll hvis jeg skulle bruke en sveisa en md tanke på at d kanskje er billigere og bruke en sveisa diff som jeg har flere liggende av enn en diffbrems som må overhales etter x antall km/banedager.Oki, det bare virket slik med tanke på hvordan du utformet forige post
Larsen Skrevet Desember 16, 2007 Skrevet Desember 16, 2007 Satser du på godkjenning av bilen? Tviler sterkt på at de går med å la deg kjøre med en sperret diff. Du kan jo ta sjansen på at de ikke legger merke til det, men de pleier å prøvekjøre biler som er ombygde for å teste kjøreegenskapene så da spørs det om de ikke legger merke til det.
336mik Skrevet Desember 16, 2007 Skrevet Desember 16, 2007 Kommer jo ann på prioriteringen det. Du kan fortsatt ha en ganske kul bil som kjører meget bra med åpen diff, men hvis det er sidelengs for alle pengene så er det jo bare å gå igang med sveiseapparetet da. Syns egentlig ikke sveiset diff bør være et alternativ for mangle på $ men "thats me". Ehh,åpen diff til banekjøring er nærmest døfødt hvis man har litt power. Ut av svingene virker det jo nesten som om man kommer borti bremsen. Og de forbanna kontra-sladdene man får med åpen diff,de er meget ukontrollerte i forhold til de man evt skulle får med en bremset/sveiset diff.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå