xZoPpY Skrevet Desember 12, 2007 Skrevet Desember 12, 2007 Hei Kan noen fortelle meg hva service intervallene på e36 er? Altså når den skal på sjekk? F.eks på 20 000 km osv? Når er det normalt at den skal inn? Nå har bilen min gått litt over 85 000km, så vet ikke helt når den skal. Har ikke serviceheftet Vet ikke om det er påtide å skifte reg-reim.. Takker for svar på forhånd!
Allez Skrevet Desember 12, 2007 Skrevet Desember 12, 2007 har ikke greie på serviceintervallene, men du trenger ikke tenke på register skift siden det er registerkjede på din bil..
xZoPpY Skrevet Desember 12, 2007 Forfatter Skrevet Desember 12, 2007 Såpass ja Trodde det var reim jeg, men..
-Anders- Skrevet Desember 13, 2007 Skrevet Desember 13, 2007 Service intervaller på e36 er 25000km. Eks. 25000km= oljeservice. 50000km= inspeksjon 1. 75000km= oljeservice. 100000km= inspeksjon 2. osv.osv. Ifølge en mail jeg fikk av autozentrum. Personlig bytter jeg olje hver 8/10K km. Men bilen selv sier jo fra når du skal ha di forskjellige servicene da.
xZoPpY Skrevet Desember 13, 2007 Forfatter Skrevet Desember 13, 2007 Takker for fint svar Ettersom jeg leste så er det myye som skal igjenom på intervall 2, hehe.. Har du aning om hva en slik service pleier å ligge på?
-Anders- Skrevet Desember 13, 2007 Skrevet Desember 13, 2007 En insp 1 ligger på alt fra 3-6 lapper. Insp2 ligger på alt fra 6-8/9. Hør litt rundt om hos diverse bmw verksteder så finner du fort ut hvor du skal dra.
xZoPpY Skrevet Desember 13, 2007 Forfatter Skrevet Desember 13, 2007 En insp 1 ligger på alt fra 3-6 lapper. Insp2 ligger på alt fra 6-8/9. Hør litt rundt om hos diverse bmw verksteder så finner du fort ut hvor du skal dra. Jess, det skal jeg gjøre Takker for svar
bård Skrevet Desember 13, 2007 Skrevet Desember 13, 2007 Lønner seg vel ikke å på død å liv få stempel i boka på gamle biler som nærmer seg/har rundet 200K hvis man klarer å bytte nødvendige saker å ting sjøl. Har du bil med veldig lav km kan jeg forstå det. Men for min del hvis jeg skulle handla en e36 320i med rundt 200K på tellern så tror jeg ikke jeg hadde gitt stort mer for bilen med komplett servicehistorikk hvis begge bilene var i tilsynelatende god stand (etter en grundig sjekk vel og merke) Så hvis du kan noe sjøl er det mer lønnsomt å gjøre det sjøl og heller spare på kvitteringer for olje og slitedeler så ser jo eventuellt kjøper hva som er gjort. Pengene du sparer på dette kan du jo bruke på å kjøpe olje av beste sort og bytte ofter enn hver 25K.
propan Skrevet Desember 14, 2007 Skrevet Desember 14, 2007 Jeg er i bunn og grunn enig,men nå skal dere også vite at en inspeksjons service ikke bare er å bytte olje og noen filter. De som tar service selv i garasjen har vel strengt tatt ikke bilen i været og krabber under bilen hele veien for å sjekke at ting er som de skal. En totalservice på jobb tar ca 3 timer,og da har vi alle deler en trenger på lager + vanlige slitedeler. Batteritest,bremsevæskemåler,frostvæskemåler og utstyr til f.eks å skifte bremsevæske har man sjeldent i garasjen. Hvis vannprosenten i bremsevæsken er over 4% kan man faktisk risikere at man plutselig mister bremser,bremser koker eller fryser. Bremsevæske skal byttes hvert 2 år eller i det minste måles. På en service går man over hele bilen. Om det mangler lys i dash eller en diode for varsellys eller hull i eksos,oljelekkasje,bremserør som ikke sitter fast,sliten foring eller hva det enn er så skal bilen være i orden etter en service,og er det noe galt som ikke blir gjort blir man informert om dette og får evt en ny time-uansett så skal bilen være i orden. Vi tar også en systemtest og sjekker at comfortmoduler og styresentraler fungerer som de skal og om det ligger feil på feillageret. Hvis motoren f.eks kjører i nød pga sporadisk kortsluttning i massemåler og ikke styresentralen varsler om dette med ett lys så vet ikke vanlig mann i gata at bilen ikke er i orden. Også kommer han inn og lurer på hvorfor bilen bruker så mye bensin og har dårlig oljetrykk. Men når det er sagt så er det kostbart,så på en "billig" bil så hadde jeg bare byttet olje og filter og ferdig med det,andre "feil" dukker opp selv som regel,men da passer det som regel aldri.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå