Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

vet ikke helt hvor mye den er bredda.. men det jeg vet er atte det er den breiaste s2'n jeg har sett :D

men det blir knall lekebil det der da :D hvis du skal se på farger så spør tor erik om du kan låne HOK fargekartet han låner av meg.. inni der er det sykt mye rått

skal du på julebordet i morra eller?

• Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
vet ikke helt hvor mye den er bredda.. men det jeg vet er atte det er den breiaste s2'n jeg har sett :D

men det blir knall lekebil det der da :D hvis du skal se på farger så spør tor erik om du kan låne HOK fargekartet han låner av meg.. inni der er det sykt mye rått

skal du på julebordet i morra eller?

Ja, det hadde kanskje vært noe for å fått noe ideer. Jepp, skal på julebordet i morgen, tror nok fort "bil" kan bli et samtaleemnet der nede med så mange bilfrelste mennesker :P

Skal du eller?

Skrevet
Dette blir nok bra Lars :) Bra at du fikk startet en prosjekttråd.

(Den gamle motoren hans havnet forresten hos meg 8) )

Hei!

Det stemmer, og jeg håper vi får se den i aksjon på samtlige treff til våren? Stemmer ikke det bogen? :lol:

Skal iallfall prøve å stille på minst ett bimmerstreff og/eller bmwccn treff 8)

Lykke til videre med prosjektet, jeg skal iallfall følge med.

• 5 weeks later...
Skrevet
Skal bli spennende å følge med på! Skal du bytte til 5-bolt understell også?

Lykke til! Ser ut som du har nok å gjøre... :wink:

Har tenkt det ja, men har ikke tenkt til å bygge om til e30 m3 understell, bak så mener jeg å ha lest at lageret m/nav fra e30 m3`n passer rett over på orginalt 325 understell, det ser iallefall ut til å ha samme dimensjonene.

Foran så må jeg dreie til en slags "foring" pga innerdimensjonen på m3 lageret er noe større, ser de har gjort det på pure-pf forumet, der står målene og alt så det blir bra.

Jeg brukte e36 M3 spindler framme med tilhørende bremser, dette er bolt on på e30 du må også bruke fjærbein fra e36 de passer på det orginale tårnlageret. Dette er på mange måter en billig løsning, du får mye grovere bremser og senkesett/dempere er mye billigere til e36 enn e30.

Tøft prosjekt foresten 8)

• 1 month later...
Skrevet

Skjer det noe her snart da? som BilbyggerietDA sier, E36 M3 fremstilling er vel ditt beste, letteste, billigste alternativ. Og bærebroene bak kan du jo ta fra Z3 M eller evt. E30 M3, Z3 broene er vel bedre forsterket, osv. kombiner dette med D2 eller KW variant 3 Coilovere, så har du vel gromt nok understell. :D

Skrevet

Vel, det skjer vel ting hele tiden, er bare forferdelig dårlig på dette med oppdateringer ;)

Angående det med understilling 5 bolt osv, så har jeg skaffet meg en e30 m3 forstilling, etter å ha studert dette med e36 forstilling

Fant jeg ut at dette var lettest. Bak så kommer jeg til å kjøre med e30 m3 spindel. Også blir det coilovere.

Angående status på prosjektet så nærmer det seg ferdig sveiset, tok ganske mye lenger tid en jeg trodde, og i tillegg skal jo alt bli ordentlig gjort også, med tanke på klaringer osv. Er på nordsjøen for tiden men skal legge ut oppdateringer av bilen når jeg kommer hjem.

Har for øvrig studert s50b32 motoren og ledningsnettet, det viser seg at det er kommet fra en bil med orginal SMG giring, så det kan hende det blir verre å koble dette om slik at jeg får startet det enn jeg trodde. Så har bestemt meg for å rive hele motoren bygge opp med smidd innmat og bygge om til turbo med datasprut.

Mvh Lars

• 1 month later...
Skrevet

Legger ut noen bilder av ossen det ser ut per nå. Skikkelig dårlig bilder da de er tatt med en mobil, men man får jo et intrykk av noe da, forhåpentligvis :)

Stemningsbilde

DSC00213.jpg

DSC00212.jpg

s50b32

DSC00204.jpg

Custom motorfester for å få s50 motoren inn i en e30

DSC00203.jpg

DSC00202.jpg

Holder fortsatt på med karrosseri arbeid, har lenge lurt på hva jeg skal gjøre med baksetet, delvis pga profilene osv, men mest pga det ser stygt ut etter tidligere eier som har skjært i hattehylla for å få inn 6x9 høyttalere.

DSC00207.jpg

Så da gikk det fra å se sånn ut

DSC00206.jpg

Til dette på en liten kveld

Skal felle inn en ny plate uten profiler der hvor hattehylla har vært, også det samme med ryggen. Skal også skjære ut hele "sete plata" for å felle inn en uprofilert plate der også.

DSC00210.jpg

har også fjernet hjulbrønnen, bead-lock tilpassa en plate og sika spor i den for meg så den skulle bli stiv å fin

DSC00198.jpg

Så det skjer da litt her!

mvh Lars

Skrevet
Tøft prosjekt du holder på med :D Skal følge med her ;)

Å har du bead lock til å hjelpe deg er det jo konge ;D

Takker, ja når det kommer til det med metallarbeid så er nok det mannen å spørre, så det er greit å få litt tips til den biten.

Forøvrig er det også morro å få ting til selv, før jeg begynte på bilen hadde jeg aldri tatt i ett sveiseapparat før, og da var det ganske offansivt å gå i gang med å bytte bakskjermer, innerskjermer, bakplate osv. Men utrolig hva man får til bare man har pågansmot nok :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...