Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

bil :

bmw e30 325i 1986 mod.

det som skal gjerast:

bilen skal strippast helt ned.'

kutta og pussa vekk allrust som så skal bli sveist.

va ikkje mye rust på kanaler men ein del bak og på venstre bakskjerm.

pussa og lakka heile cupen med rustkiller ( skal lakkerts med samme lakk innvendig som utvendig)

sparkla igjen listen rundt bilen og bmw logoen på panseret og koffertlokket for ein meir racing look.

skal tilpasse reiger gts fram og bakafanger. litt i overkant styling men får duge. skal ha m3fanger framme når den skal på bane.

heile understelle skal pussast ner og tektyleres på nytt

motor:

trimma motor ( ikkje turbo ) , skal bygge ny motor med turbo seinare..

fulecell tank kjem og bur ( etter registrering ).

har snakka med biltilsynet og det var lettest å gjere det etter godkjenning.

skal registrerast som to seter.

ix diff skal på og ix stabsatg bak.

siden jeg skal ha den godkjent må jeg ha i orginale seter innvendig.

med en gand den er godkjent er det rett hjem og hive ut alt unødvendig innvendig. skal kun ha to bøttestoler og bur , samt alu i dører og alu dash..

deler som skal på

jamex demperar og 80mm ++ fjører.

powerflex foringar framme og bak og på stab staga.

nye bremserøyr

nye håndbrekk kablar og røyr( intilvider til hydraulikk kjem)

nye besinslangar.

effekt anlegg ( er påmontert fra før )

sparco stoler

sabelt ratt

firpunkts seler

coilovers ( kjem sinare )

spacerar

panserlåsar ( etter godkjenning )

hurtigkoplingar

koffertlokkfjerer

racing bremseskiver framme og bak

stålspunne bremseslangar.

bur. ( skal monterast etter godkjenning )

fulecell ( - "- )

+++

gts fram og bakfanger + glassfiber panser og glassfiber m3 frontfanger ( tiol banebruk )

eg starta meg bilen i haustferien etter å ha henta den hos broderen min.

har grav i garasjen så det har gjort jobben masse lettare.

når den er på hjula igjen skal den inn i varmt verksted.

satser på å få bilen klart til lakkering i romjula.

svart matt med klarlakk.. ikkje heilt sikker enda.

skal ha børsta aluplater i dørene og i bakseteryggen og hattehylla + ruglemetallplater i gulvet.

bilen silk den så ut da jeg hentet den

9ock2g6a5g505tipurdv.jpg

1ivdi2jey55mvhp3jows.jpg

begynte med å strippe ned heile bilen.

så kutta eg vekk rusten og sveiste.

dvhe7oammlcvkdbsjfsz.jpg

pussa ned heile understellet.

axba1xjcrsi0osuse8ne.jpg

ribba invendig og skal lakerest meg rustkiller så svart blank

15mgtd9l8vovoa7o7zb7.jpg:cry::cry::D

  • 2 weeks later...
  • Svar 256
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

har pussa ned alle deler til understellet og lakka dei.

aller foringer er bytta til powerflex.

+nye belger på akslinger bak.

sparkla igjen låsen på dåra og bmw logoen på koffertlokket og panseret.

listen på siden av bilen skal vekk og sparkles igjen.

bærearmen bak! lakka blå. med powerflex foringar

epikipm5p0sq1ffmvqaa.jpg

dempartårna og bære broa framme er lakka blå.

7vlao69x3usv6jz767u5.jpg

diffen er pusst ned og lakka svart med rødt låkk.

bærearmane skal lakkast i savrt matt når powerflex foringane er montert.

understellet er pussa ned, lakka først med rust killer så med tektyl.

ef3k6sw6iztskyl1q326.jpg

63qm7ww2rwrcociz4093.jpg

Skrevet

eigeren av bmwen ( broderen ) var på besøk og skulle se hvor langt jeg var kommet med prosjekte.. han var fornøyd til nå :)

han kommer tilbake i romjula og skal lakkere bilen.

lakka bilen selv innvendig.

p89ue3e8b4nvcn41zxxd.jpg

bøyde til platene i gulvet.

jp6e81b9lupoxbczy1tm.jpg

va så vitt jeg fekk den utav verkstedet etter jeg hadde senka den . framfangaren hadde bestemt seg for å stå igjen inne så eg måtte legge planker under hjula for at den ikke skulle ta nedi.

wj8vfgdgg39y5sl8imar.jpg

ikke langt i fra den tok nedi bak også.

79j96k4fbbyt7fnigbsh.jpg

nå skla den tilbake i garasjen for å bli matta ned til lakkering :wink:

o/files/ala5wifeymy6e35z7ecv.jpg

Skrevet

sparkla igjen listen rundt bilen og bmw logoen på panseret og koffertlokket for ein meir racing look.

Du har ødelagt en klassiker.

Senken du nevner videre i ditt inlegg , 80/80 jamex er helt topp, kjører med det selv, men det er ikke lavt nok.

Skrevet

er det fordi jeg har fjernet listen som gjer at jeg har ødelagt klassikern du mener??

hadde ikke noe valg når det gjalt å sette på gts fangeren bak eller annen fanger for den del. bror min hadde kuttet vekk mye av karosoriet fordi det hadde rustet. skal kjøpe ein e30 til som skal pussest opp og lagest heilt orginal.

Skrevet

Ikke mitt valg av styling akkurat, men jeg må bare si før du lakkerer bilen at dere ordner med noen skikkelige sideskjørter i stil til resten, hvis ikke blir dette seende litt teit ut!

Litt for mye sparkel synes jeg også, men for all del:

Bilen blir fin den, bare stå på videre, så blir det bil av dette skal dere se. :wink:

(litt konstruktiv kritikk hører hjemme i de fleste prosjekttråder)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...