haraldsenracing Skrevet Desember 12, 2007 Skrevet Desember 12, 2007 bil : bmw e30 325i 1986 mod. det som skal gjerast: bilen skal strippast helt ned.' kutta og pussa vekk allrust som så skal bli sveist. va ikkje mye rust på kanaler men ein del bak og på venstre bakskjerm. pussa og lakka heile cupen med rustkiller ( skal lakkerts med samme lakk innvendig som utvendig) sparkla igjen listen rundt bilen og bmw logoen på panseret og koffertlokket for ein meir racing look. skal tilpasse reiger gts fram og bakafanger. litt i overkant styling men får duge. skal ha m3fanger framme når den skal på bane. heile understelle skal pussast ner og tektyleres på nytt motor: trimma motor ( ikkje turbo ) , skal bygge ny motor med turbo seinare.. fulecell tank kjem og bur ( etter registrering ). har snakka med biltilsynet og det var lettest å gjere det etter godkjenning. skal registrerast som to seter. ix diff skal på og ix stabsatg bak. siden jeg skal ha den godkjent må jeg ha i orginale seter innvendig. med en gand den er godkjent er det rett hjem og hive ut alt unødvendig innvendig. skal kun ha to bøttestoler og bur , samt alu i dører og alu dash.. deler som skal på jamex demperar og 80mm ++ fjører. powerflex foringar framme og bak og på stab staga. nye bremserøyr nye håndbrekk kablar og røyr( intilvider til hydraulikk kjem) nye besinslangar. effekt anlegg ( er påmontert fra før ) sparco stoler sabelt ratt firpunkts seler coilovers ( kjem sinare ) spacerar panserlåsar ( etter godkjenning ) hurtigkoplingar koffertlokkfjerer racing bremseskiver framme og bak stålspunne bremseslangar. bur. ( skal monterast etter godkjenning ) fulecell ( - "- ) +++ gts fram og bakfanger + glassfiber panser og glassfiber m3 frontfanger ( tiol banebruk ) eg starta meg bilen i haustferien etter å ha henta den hos broderen min. har grav i garasjen så det har gjort jobben masse lettare. når den er på hjula igjen skal den inn i varmt verksted. satser på å få bilen klart til lakkering i romjula. svart matt med klarlakk.. ikkje heilt sikker enda. skal ha børsta aluplater i dørene og i bakseteryggen og hattehylla + ruglemetallplater i gulvet. bilen silk den så ut da jeg hentet den begynte med å strippe ned heile bilen. så kutta eg vekk rusten og sveiste. pussa ned heile understellet. ribba invendig og skal lakerest meg rustkiller så svart blank
haraldsenracing Skrevet Desember 24, 2007 Forfatter Skrevet Desember 24, 2007 har pussa ned alle deler til understellet og lakka dei. aller foringer er bytta til powerflex. +nye belger på akslinger bak. sparkla igjen låsen på dåra og bmw logoen på koffertlokket og panseret. listen på siden av bilen skal vekk og sparkles igjen. bærearmen bak! lakka blå. med powerflex foringar dempartårna og bære broa framme er lakka blå. diffen er pusst ned og lakka svart med rødt låkk. bærearmane skal lakkast i savrt matt når powerflex foringane er montert. understellet er pussa ned, lakka først med rust killer så med tektyl.
haraldsenracing Skrevet Desember 24, 2007 Forfatter Skrevet Desember 24, 2007 har begynt å sparkla igejn listen og tilpasse ¨gts stylinga. sparkinga av listen to jævla lang tid. masse pussing forå få d bra montert dei nye stabstaga.
haraldsenracing Skrevet Desember 24, 2007 Forfatter Skrevet Desember 24, 2007 bmwen blei ganske kul uten listene.. . gabske lav famme! har ikke senkan skikkelig bak enda. lakka over sparkelen for å se om de va noen ugjevnheter. bmwen er komt inn på motocross verkstedet..
haraldsenracing Skrevet Desember 24, 2007 Forfatter Skrevet Desember 24, 2007 understellet ble ganske bra! fargene passet bra i lag. monterte framfangaren for å se om den måtte justerast noe mer. ikke store klaringen fra bakken . bane felgane . bbs ,,
haraldsenracing Skrevet Desember 24, 2007 Forfatter Skrevet Desember 24, 2007 litt av understellet bak. har skåre ut hjulkorga bak og skal montere denne plata der. begynt å montete gts bakfangaren og så skal jeg rette av toppen på den med sparkel.
haraldsenracing Skrevet Desember 24, 2007 Forfatter Skrevet Desember 24, 2007 har senka den bak nå, for å se hvodan det ville bli har ikke montert bremsekaliptrene bak enda p.g.a mangler ene klemma til håndberkk banda. hmmm. ble ganske lav bak.
haraldsenracing Skrevet Desember 24, 2007 Forfatter Skrevet Desember 24, 2007 eigeren av bmwen ( broderen ) var på besøk og skulle se hvor langt jeg var kommet med prosjekte.. han var fornøyd til nå han kommer tilbake i romjula og skal lakkere bilen. lakka bilen selv innvendig. bøyde til platene i gulvet. va så vitt jeg fekk den utav verkstedet etter jeg hadde senka den . framfangaren hadde bestemt seg for å stå igjen inne så eg måtte legge planker under hjula for at den ikke skulle ta nedi. ikke langt i fra den tok nedi bak også. nå skla den tilbake i garasjen for å bli matta ned til lakkering o/files/ala5wifeymy6e35z7ecv.jpg
E30_325 Skrevet Desember 24, 2007 Skrevet Desember 24, 2007 ka heite dissa felgane dine.. ikkje bbs felgane
Fliid Skrevet Desember 24, 2007 Skrevet Desember 24, 2007 sparkla igjen listen rundt bilen og bmw logoen på panseret og koffertlokket for ein meir racing look. Du har ødelagt en klassiker. Senken du nevner videre i ditt inlegg , 80/80 jamex er helt topp, kjører med det selv, men det er ikke lavt nok.
haraldsenracing Skrevet Desember 25, 2007 Forfatter Skrevet Desember 25, 2007 er det fordi jeg har fjernet listen som gjer at jeg har ødelagt klassikern du mener?? hadde ikke noe valg når det gjalt å sette på gts fangeren bak eller annen fanger for den del. bror min hadde kuttet vekk mye av karosoriet fordi det hadde rustet. skal kjøpe ein e30 til som skal pussest opp og lagest heilt orginal.
haraldsenracing Skrevet Desember 25, 2007 Forfatter Skrevet Desember 25, 2007 i går pussa er ned heile karrisoriet og skal lakkere den til helja om alt går etter planen og broderen min kommer heim med lakken.
///MoePower Skrevet Desember 25, 2007 Skrevet Desember 25, 2007 Ikke mitt valg av styling akkurat, men jeg må bare si før du lakkerer bilen at dere ordner med noen skikkelige sideskjørter i stil til resten, hvis ikke blir dette seende litt teit ut! Litt for mye sparkel synes jeg også, men for all del: Bilen blir fin den, bare stå på videre, så blir det bil av dette skal dere se. (litt konstruktiv kritikk hører hjemme i de fleste prosjekttråder)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå