Dr_S Skrevet Desember 13, 2007 Skrevet Desember 13, 2007 Vil bytte ut de originale til noen freshe fre Eisenmann...Men så kom jeg til å tenke på en ting. I det minste røret er det vel et slags spjeld som åpner seg på et visst turtall? Hvordan vil dette påvirkes hvis man kapper disse og sveiser på Eisenmann? Har det noe å si?
opt Skrevet Desember 13, 2007 Skrevet Desember 13, 2007 er ikke det spjeldet bare for at den skal være mer stillegående på lave turtall da? kan ikke tenke meg at det skulle ha noe å si. bare mer grom lyd
Dr_S Skrevet Desember 13, 2007 Forfatter Skrevet Desember 13, 2007 Ja, jeg også tenker i den retning..at det er til for støydemping.
T.R.Melum Skrevet Mars 31, 2008 Skrevet Mars 31, 2008 Henter opp denne tråden jeg... Går det an å koble fra dette spjeldet, slik at det er åpent hele tiden? Er det skadelig på noe vis? Hang det opp i åpen stilling med ståltråd og kjørte en liten tur nå, og lyden ble myyye grommere! Brummet gromt bare jeg såvidt brukte gassen Noen som vet om dette er skadelig??
Sir Hofstad Skrevet Mars 31, 2008 Skrevet Mars 31, 2008 Av det jeg har lest kan jeg ikke forstå det skal være skadelig. Er et resonansspjeld. Rette person for spørsmål om slike nyere biler tror jeg er Bonden (brukernavnet hans her inne). Og nå er du forsiktig med grombilen
T.R.Melum Skrevet Mars 31, 2008 Skrevet Mars 31, 2008 Av det jeg har lest kan jeg ikke forstå det skal være skadelig.Er et resonansspjeld. Rette person for spørsmål om slike nyere biler tror jeg er Bonden (brukernavnet hans her inne). Og nå er du forsiktig med grombilen Har helt siden jeg kjøpte den fundert litt over den manglende gromlyden på lave turtall... Vil jo karakterisere dette som "bare et lite kirurgisk inngrep":) Ble jo vanvittig mye bedre lyd!
LianLi Skrevet Mars 31, 2008 Skrevet Mars 31, 2008 Det der spjeldet er en motorbrems, det lukkes delvis når du slipper gasspedalen for at motoren skal synke i turtall så du slipper bremse så mye i nedoverbakke osv. Det skal nok ikke ha noe å si å fjerne den, bare at det ikke vil bli motorbrems på den.
T.R.Melum Skrevet Mars 31, 2008 Skrevet Mars 31, 2008 Det der spjeldet er en motorbrems, det lukkes delvis når du slipper gasspedalen for at motoren skal synke i turtall så du slipper bremse så mye i nedoverbakke osv.Det skal nok ikke ha noe å si å fjerne den, bare at det ikke vil bli motorbrems på den. Syns bensinforbruket gikk noe ned etter at jeg åpnet det helt. Kan dette kanskje ses i sammenheng med denne motorbremsen, nemlig at jeg kan slippe gassen oftere og dermed bevare mye av hastigheten i større grad (spesielt ved langkjøring)?! Hmmm..... dette var nytt for meg!
LianLi Skrevet Mars 31, 2008 Skrevet Mars 31, 2008 Vet ikke 100% hvordan det fungerer, men kjøpte meg en m52b28 motor i dag og orginalt 328 eksos fulgte med, og han jeg kjøpte det av fortalte at det var en motorbrems, min erfaring på akkurat dette stopper her
Sir Hofstad Skrevet Mars 31, 2008 Skrevet Mars 31, 2008 Er et resonansspjeld... Har du prøvd å dyttet noe inn i et eksosrør noen gang? Fungerer greit som "brems" det....
Sir Hofstad Skrevet Mars 31, 2008 Skrevet Mars 31, 2008 Neeeei, er ikke så enkelt heller.... Har med resten av systemet å gjøre, men primært. Uansett er du forsiktig med bilen! Husk jeg skal ha den etter deg
T.R.Melum Skrevet Mars 31, 2008 Skrevet Mars 31, 2008 Neeeei, er ikke så enkelt heller....Har med resten av systemet å gjøre, men primært. Uansett er du forsiktig med bilen! Husk jeg skal ha den etter deg Tror du må forklare meg nærmere om funksjonene til dette spjeldet på neste treff. Er selvfølgelig forsiktig! Men jeg håper du er en tolmodig kjøper, for denne blir ikke solgt med det første!
Sir Hofstad Skrevet Mars 31, 2008 Skrevet Mars 31, 2008 Venter jeg For meg er det en av de fineste bimmere her ute... Men som jeg sier er det et resonansspjeld, og bare å blende av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå