Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har skaffet meg et sett med Rial 18" felger m/dekk

Impresset på disse er ET 14 - 5*120

På bilen min er det ET 20 - 5*120

Dekk dim : 235/40-18 Fram OG 255/35-18 Bak

Bilen er senket 35mm fram og 30mm bak

Hvor store spacere må jeg bruke?? :shock::?

Skrevet

Oki=) Har ikke orka å prøvd de ennå:P

Litt feil årstid å teste slikt,hvis man ikke vil havne i åkern,grøfta etc..;P

Men det du mener er at de skal passe da?

Hakke peiling når det kommer til impress å slikt..:P

Skrevet

ja... hehe.... jo mindre innpresset er jo mer bygger felgen utover fra navet ;-)

hadde jeg hatt et slikt innpress på min e36 måtte jeg nok valsa og bygget på skjermene mine litt kan du si ;-) hehe... så jeg regner med du skal ha de på e34en?

ja, det skjønner jeg godt.. kjedelig å legge den i grøfta :-P hehe...

de vil nok fylle godt ut ;-)

Skrevet

Hvor brede er felgene? Er veldig mye dette det kommer an på. 6mm forskjell i inpresset er jo ikke mye, men dersom felgen bygger ut 3-4cm mer enn normalt så vil det nok ha litt mer å si...

Og forresten, hvor brede er felgene du har nå, samt hvor mye klaring?

Skrevet

Nå står det på orginale 195/65-15

Skal bytte til 235/40 på bakdekka å.

Skal ha disse på E34`en ja :wink:

Felgene mener jeg er 8,5" brede,det er derfor jeg har tenkt å bytte dekka bak til 235/40.

Siden 255/35 dekka er litte bredere enn felgen :?

Skrevet

de orginale felgene er vel 6-7" på 5 serien... så du kan jo selv tenke deg åssen det blir... si de da er 7" så da er det 1,5 tomme, som vil si ca 3,25 cm og så 6 mm dvs 4,1 cm utover med felgen...

jo bredere dekk jo tøffere ;-) større sjangs for kantkjøring når dekk og felg går kant i kant...

Skrevet

Det er sant det at det er mye fetere med brede dekk,bare så lenge jeg slipper orke med å valse skjermene:P Er litt lei av akkurat det;P Men kan hende det skjer i og med at bilen er under vurdering til lakkering=) er Diamant svart nå. Noe forslag til farge?

Skrevet

Med tanke på hvor mange E36 som går med 8,5" felger, med senk bør det ikke være noe problem. På min E36 med 15mm senk (ser mer ut som ca40mm senk) med 8" felger og ET37 gikk det greit uten noe subbing. Dette var med 235/40-dekk. Vil ikke tro at det skal være verre på en E34 da disse har en del større hjulshus (har de ikke???)

Skrevet

Lurer på om det bli samme farge ja,hvis ikke jeg legger i noen grunker xtra å får kameleon eller pærlemor lakk :wink:

Men tror mest på diamant svart eller matt svart=)

Skrevet

Stemmer nåkk det ja.

Har en god del mere å gå på i forhold til E36`en. Men må skaffe meg nye bolter til disse nå,i og med at bytta felgene (som foresstn er ubrukte)imot en rava Mono Blokk av Kole Audio som jeg hadde ;P hehe realt kjøp iallefall

Skrevet

det kan jo bo en famile på 4 i hjulbuen på en orginal 5 serie ;-) pluss svigermor oppå stikkakslingen :-) haha...

jeg tar samme farge for da slipper jeg å lakke i dører og alt det stresset :-) men det går jo an å legge inn en perlemor effekt i lakken da... diamantsvart med gull istedenfor sølv :-)

Skrevet

Står mye om hva som passer i denne tråden:

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=16376

Et utdrag:

BMW E34 520I TOURING 1996 mod

Felgtype: AEZ Radon

Felgdim. foran: 8,5X18"

Felgdim. bak: 10X18"

Spacer foran. Tykkelse pr.hjul/total innpress på felg: 0mm/ET 15.

Spacer bak. Tykkelse pr.hjul/total innpress på felg: 0mm/ET 18.

Dekk: Kumho 712.

Dimensjon foran: 235/40 ZR 18.

Dimensjon bak: 265/35 ZR 18.

Senking: 45/10mm.

Modifikasjoner i hjulhus: Ingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...