Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når vi ligger i 85 i 80 sonen samt så ligger vi i venstre filen. Så kommer tre idioter i en peugot 307. De legger seg ut og tuter. Så kjører vi forbi. De legger seg på hjul og rekker finger tuter og blender oss med langlysa sine.

Så BRÅ STOPPER de i en rundkjøring når d ikke kommer en eneste bil og vi holder på å kjøre i dem.

VI kjørte etter de:) og fant de igjenn på en butikk. Vi ventet ved butikken på at de skulle komme ut. Da de kom ut så ropte jeg på de og de kom til bilen. Vi hadde en lang diskusjon men eneste argumentet de kom med var at vi skulle vike så de kom forbi. Ha respekt for andre i trafikken sa de.

Jeg synes ikke de viste så mye respekt selv heller.

Skrevet

Ja kjekt å vite da. Men i helvete da, vi kjørt over 80 og greier så viser de fingeren og alt. Nesten så d smalt og greier fordi de bråbbremser foran oss på glatta.

Skrevet

Er vel strengt tatt lov å foreta en forbikjøring i høyre felt om det er svært tett og saktegående kø, men i utgangspunktet er ikke forbikjøring i høyre felt lov. Mener å ha lest at det faktisk er begges feil om det forekommer...mulig det er feil.... Reiser man imidlertid til USA kan man derimot kjøre forbi hvor man vil. Det virker i alle fall slik.

Skrevet

Folk er gale.

Jeg lå i venstre fila med tett trafikk. det lå 3 biler foran meg så jeg kunne ikke kjøre fortere enn 100. Bilen bak presser på meg og ligger helt opp i rompa. Plutselig drar han forbi i høyre fil og PRESSER seg inn slik at jeg måtte brems. Ble forbanna. og neste lille luke jeg fant. kakka jeg bilen i 3a å dro forbi å gjorde samme leksa på han!

Skrevet

Ta en tur til E39 mellom Stavanger og Sandnes der finner du garantert de dårligste førerne i landet. Det går ikke EN eneste dag uten at jeg ser det ligger noen i venstrefil i sin egen verden. Jeg er rolig i trafiken men noen ganger protesterer jeg litt.. Jeg har faktisk opplevd å bli presset inn i en avkjørings fil av en som ikke likte at jeg hadde tuta litt mere enn normalt når jeg kjørte forbi han på høyre siden. (det var ingen andre biler i nærheten) Jeg hadde ikke annet valg å kjøre av motor veien. Jeg brukte 2 sek på å komme meg inn på påkjørings rampen så blå røyken stod rundt bilen. Tømte 4 gir på M3en og tok han igjen. Fulgte han til jobben hans, hvor jeg ble truet med bank og død helt til jeg gikk ut av bilen og han så at jeg var ca 5 ganger større enn han. Det var noen få minuter der jeg håpet at han skulle hoppe opp å slå meg i magen men den gang ei. Det hele ble en pinlig affere der han inrømmet for flere av sine kolegaer at han hadde forsøkt å presse en bil av veien i 90km/t. Jeg hadde kjæringa i bilen som tok bilder av det hele. Kan legge til at fyren var ca 50 og fra et land mellom India og Iran...

Skrevet

Ligger du i 85 helt til venstre på en flerfils vei med 80 som grense, og du blir tatt igjen så FLØTTER du deg neste gang!!

Ligge å smårunke i 5 km over grensa i venstre fil gir deg ingen grunn til å ligge der km etter km uten og slippe andre forbi.

Skrevet

Faen jeg hater når folk ligger fartsgrensa evt +5/10 i venstrefila, for å bare ligge der!

Venstrefila er for forbikjøring, og når den er fullført, skal du legge deg i høyre. Evt om du holder 150 :roll: så er det vel ingen som tar deg igjen likevel...

Leste nettopp en undersøkelse om at 70-80%(?) eller noe sånt brukte venstrefila konstant når det var flere filer å velge mellom. Herregud er eneste ordet jeg har og si.

Og MF DUFF: JAAAA! :evil: Der blir jeg så inni helvete forbanna på kompetansenivået til enkelte at det faktisk hender jeg kjører forbi i høyrefeltet. Gruer meg til den dagen en sivijævel ligger å skommer i 95 i venstrefila og jeg suser forbi :?

Skrevet

No satt e faktisk bare på bilen e da. Men e e enig i at man ikke skal ronke når man kjører da. Kan skape trafikkfarlige hendelser :)

Vi holdte faktisk på å kjøre forbi biler selv, så han som sa at vi låg å ronka i flere km TAR FEIL. Vi hadde faktisk til hensikt med å legge oss til høyre etter forbikjøringen, men som sagt rakk vi ikke d da før vi blei tuta på og rekt finger til.

Håpa nesten på at de skulle slå, for e va faen med rimelig forbanndet etter den fingeren og nedbremsingen skulla ha klinka dæm.

Skrevet

Men da har du/sjåføren faktisk alt på sin side da! Kjørte forbi i korrekt fart (hadde ikke blitt tatt av laser hvertfall :P ), skulle legge seg inn igjen osv...

Tilfellet jeg sikter til er uansett myntet på de jævlene som viser seg å være langt over halvparten av Norges trafikanter, som aldri kan lære seg å kjøre motorvei! Motorvei skal flyte, du skal ikke stå å stampe!

Skrevet

en ting e de som ikke holder køen/slipper folk forbi på motorveien. noen blink med langlysene får de fleste til å flytte seg.

det som er irriterende er hvor det kun er et felt i hver retning, en del kø og enten ikke klarer å holde gjevn fart- eller å slippe andre biler forbi.

i et tilfelle lå jeg som nr2 bak en sånn jævel. 50 i 60sonen i sommer med tørre og fine veier på formiddagen.

tilslutt endte det med at jeg kjørte med langlysene på og holdt fløyta inne. framdeles kjørte de i sitt eget tempo. hadde det ikke vært for at jeg hadde dårlig tid hadde jeg fulgt etter dem.

så har vi alle de som ikke forstår at når jeg ser frontlysene i speilet mitt så har jeg plass til å legge meg forran dem. og de signaliserer gjerne dette med fløyte eller lyshorn.

det som irriterer meg mest er egentlig traktorene som er ute å strør på de smale veiene rundtom hvor jeg bor. kjører ikke med makeringslys på hvor bred dem er. så jeg klarer ikke å se hvor bred de er før de er rett forran meg.

så har vi dem som ikke klarer å være litt hard på gassen og følge med i lyskryss i rushtiden som gjør at 3-4biler som egentlig kunne kjørt må vente et rødtlys til.

de som ikke klarer å trekke bilen til mer enn 3500omdreininger- men å hive seg ut i krysset når jeg er på forkjørsvei klarer dem.

syklister i rushtiden som ikke klarer å bruke gang og SYKKELstien..

de som ikke klarer å parkere normalt, så de trange p-plassene blir enda trangere. (jeg har begynt å ta inn speilet på passasjersiden min og parkerer helt oppi førersiden hans) hvis det bare er ved siden av ham det er ledig. slik at jeg står mest mulig midt i p-plassen min og de må krype gjennom bilen for å komme seg inn.

de som ikke klarer å se i speilet om det kommer forbikjøende biler når de selv skal ta en forbikjøring..

godt å få ut litt frustrasjon.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...