borve Skrevet Desember 13, 2007 Skrevet Desember 13, 2007 heisann. kjøpte meg en 98 mod E36 318IS på mandag, og lurer på en ting, hvordan endrer man språket på kjørecomputeren ? til nå står det på tysk og jeg skjønner ingenting
Steffan C Skrevet Desember 13, 2007 Skrevet Desember 13, 2007 En DIY om det her. Velkommen til bimmers forresten .
S.Hafsmo Skrevet Desember 13, 2007 Skrevet Desember 13, 2007 sett sånt, slapp jeg å spørre om det selv. når jeg dro på jobb var det engelsk, og når jeg kom tilbake var det plutselig tysk.
borve Skrevet Desember 13, 2007 Forfatter Skrevet Desember 13, 2007 takker både for hjelp og velkomst. blir nok en del spørsmål etter hvert, bra samleside ihvertfall. mye nyttig info
S.Hafsmo Skrevet Desember 14, 2007 Skrevet Desember 14, 2007 fant forresten ut at min hadde nullstillt seg etter at batteriet hadde ladet seg helt ut mens jeg var ute. var bare å holde inne den check knappen på dashen en stund for å få tilbake de gamle innstillingene.
Olelink Skrevet Desember 15, 2007 Skrevet Desember 15, 2007 Gjorde det i dag jeg, men i guiden stod det at man skulle bruke 1000 og 10 på min kjørekomputer var det 1000 og 100, samme når jeg skulle bla i test nr menyen måtte jeg bruke 100 knappen istede for 10 knappen. men det funka, selv om de tre åra (for lenge siden ) med tysk på ungdomsskolen holdt til og forstå alt som den har vist av meldinger og funksjoner så er det bedre med engelsk alikevel, med tanke på videre eiere også forsåvidt Fremgangs måten på Boardcomputeren (største kjørekomputeren) blir da denne: 1. Slå tenningen over i posisjon 1 (fra 0 til første hakk) 2. Hold Check inne til hele displayet lyser (Pixel sjekk) 3. Mens du fortsatt holder inne Check trykker du på 1000 og 100 knappene samtidig. 4. Hvis du gjorde det riktig vil det nå stå Test-NR ... i displayet, da kan du slippe Check knappen. 5. Bruk 100 knappen til og bla i menyen til det står Test-NR 10. 6. Trykk på set/reset knappen for å gå videre til språk menyen. 7. Bruk 1 knappen til og bla i menyen, mest brukt er vel da engelsk/GB eller engelsk/USA 0 - Tysk (D) 1 - GB (Britisk Engelsk) 2 - USA (Amerikansk Engelsk) 3 - Italiensk (I) 4 - Spansk(E) 5 - J 6 - Fransk (F) 7 - CDN 8 - Aus/Golf 8. Godkjenn med set/reset og til slutt Check.
Torek Skrevet September 27, 2011 Skrevet September 27, 2011 Går det ann å få "vanlig" temperatur selv om man har på engelsk, eller?
S.Hafsmo Skrevet September 27, 2011 Skrevet September 27, 2011 Har du ikke en knapp til venstre for displayet som veksler mellom metric/imperial?
Olelink Skrevet September 27, 2011 Skrevet September 27, 2011 Husker ikke i farta, men er det ikke km/mls knappen som har metric/imperial funksjonen da ?
Torek Skrevet September 28, 2011 Skrevet September 28, 2011 Jeg har trykka på alle knapper uten at det skjer noen forandring.
bjalle Skrevet September 28, 2011 Skrevet September 28, 2011 Jeg har trykka på alle knapper uten at det skjer noen forandring. Tror du må bruke diagnoseprogram hvis du har minste computeren for å bytte språk i instrumentet og radiomodulen.
Torek Skrevet September 29, 2011 Skrevet September 29, 2011 Husker ikke i farta, men er det ikke km/mls knappen som har metric/imperialfunksjonen da ? Du hadde rett allikevel! Endelig! Takker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå