panasync Skrevet Desember 13, 2007 Skrevet Desember 13, 2007 Har byttet en del reimer etter hvert, men hvor stram mener dere den skal være? Noen sier at det er nok med fjæra på strammeren, andre sier at du skal klare å vri reimen 45grader Mens noen strammer den noe.....voldsomt Jeg selv har som regel strammet de litt mer enn fjæra gjør.. Dette gjelder forsåvidt ikke kun bare bmw Finnes det noe lurt verktøy for dette?
jensemann23 Skrevet Desember 13, 2007 Skrevet Desember 13, 2007 det står i haynes boka at du skal stramme med en vekt på 2 kg og 8 eller 10 cm kraftarm. Husker ikke nøyaktig
Rotty Skrevet Desember 13, 2007 Skrevet Desember 13, 2007 Når ei ny fjær strammer så holder det med presse litt exstra så duger dette i massevis. har aldrig hatt noe problemer med dette.
D.Toft Skrevet Desember 13, 2007 Skrevet Desember 13, 2007 ikke 45grader, det er mye, men 90grader, med litt "makt".
panasync Skrevet Desember 13, 2007 Forfatter Skrevet Desember 13, 2007 Det som jeg synes skurrer litt med grader, være seg 45 eller 90. Er at på forskjellige biltyper/motorer er det forskjellig lengde mellom reimhjulene. Det vil vell være letter å vri en reim hvis det er lang avstand i forhold til en med kort, selv om den er like stram, eller?
Morty999 Skrevet Desember 13, 2007 Skrevet Desember 13, 2007 er vell 90 grader på den lengstre reimsiden.. altså der hvor det er lengst mellom reimhjulene
panasync Skrevet Desember 13, 2007 Forfatter Skrevet Desember 13, 2007 Nå tenker jeg på alle slags bilmerker, ikke kun BMW
Fliid Skrevet Desember 13, 2007 Skrevet Desember 13, 2007 om du har en opel, en vw, en bmw, en ford, så har de jo "den lengste siden" ikke alle sider er like lange. Bare sånn for og få sagt det:P Har du 2 som er akkurat like lange, ja da er det jo ett fett hvem av de du velger.. hehe
panasync Skrevet Desember 13, 2007 Forfatter Skrevet Desember 13, 2007 Ja, sant det..men noen er lengste siden 10cm, noen 15cm og andre kanskje 20cm(eller lignende)
panasync Skrevet Desember 13, 2007 Forfatter Skrevet Desember 13, 2007 Så er det jo stor forskjell på hva noen mener er "greit" å kunne vri 45 grader vil si
propan Skrevet Desember 14, 2007 Skrevet Desember 14, 2007 Den skal kun strammes av en ny fjær! Sett på reima og turn motor en gang rundt før du strammer strammehjulet.
panasync Skrevet Desember 14, 2007 Forfatter Skrevet Desember 14, 2007 Hovedgrunnen at jeg spør er at jeg byttet nettopp på en Honda. Der var det 2reimer(en ballanse reim), og syntes den var litt i løseste laget hvis jeg ikke strammet litt ekstra utenom fjæren.. Synes det varierer fra bil til bil hvor stram den fjæren er, selv om den er ny.. Vet ikke hva som er verst, om den er for slakk eller for stram..Er vell sikkert like galt
Deep Dish Skrevet Desember 14, 2007 Skrevet Desember 14, 2007 Hovedgrunnen at jeg spør er at jeg byttet nettopp på en Honda. Der var det 2reimer(en ballanse reim), og syntes den var litt i løseste laget hvis jeg ikke strammet litt ekstra utenom fjæren..Synes det varierer fra bil til bil hvor stram den fjæren er, selv om den er ny.. Vet ikke hva som er verst, om den er for slakk eller for stram..Er vell sikkert like galt Jeg kan skrive under på at for stram er no go...! "Tennene" på reima ble oppspist med det resultatet totalt motorhavari.!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå