Gå til innhold

Hvor stram skal register reimen være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har byttet en del reimer etter hvert, men hvor stram mener dere den skal være?

Noen sier at det er nok med fjæra på strammeren, andre sier at du skal klare å vri reimen 45grader :?:

Mens noen strammer den noe.....voldsomt :P

Jeg selv har som regel strammet de litt mer enn fjæra gjør..

Dette gjelder forsåvidt ikke kun bare bmw :wink:

Finnes det noe lurt verktøy for dette?

Skrevet

Det som jeg synes skurrer litt med grader, være seg 45 eller 90.

Er at på forskjellige biltyper/motorer er det forskjellig lengde mellom reimhjulene.

Det vil vell være letter å vri en reim hvis det er lang avstand i forhold til en med kort, selv om den er like stram, eller? :roll:

Skrevet

om du har en opel, en vw, en bmw, en ford, så har de jo "den lengste siden" ikke alle sider er like lange. Bare sånn for og få sagt det:P Har du 2 som er akkurat like lange, ja da er det jo ett fett hvem av de du velger.. hehe

Skrevet

Den skal kun strammes av en ny fjær!

Sett på reima og turn motor en gang rundt før du strammer strammehjulet.

Skrevet

Hovedgrunnen at jeg spør er at jeg byttet nettopp på en Honda. Der var det 2reimer(en ballanse reim), og syntes den var litt i løseste laget hvis jeg ikke strammet litt ekstra utenom fjæren..

Synes det varierer fra bil til bil hvor stram den fjæren er, selv om den er ny..

Vet ikke hva som er verst, om den er for slakk eller for stram..Er vell sikkert like galt ;)

Skrevet
Hovedgrunnen at jeg spør er at jeg byttet nettopp på en Honda. Der var det 2reimer(en ballanse reim), og syntes den var litt i løseste laget hvis jeg ikke strammet litt ekstra utenom fjæren..

Synes det varierer fra bil til bil hvor stram den fjæren er, selv om den er ny..

Vet ikke hva som er verst, om den er for slakk eller for stram..Er vell sikkert like galt ;)

Jeg kan skrive under på at for stram er no go...! "Tennene" på reima ble oppspist med det resultatet totalt motorhavari.!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...