Gå til innhold

Vil DU! kjøpe min bil? BMW E 28

Ulseth
 Share

Anbefalte innlegg

Bare så det er sagt så er det en god bil. Med ¨skjønnhetsfeil¨.

Den er kjørt 383000 km. Men motoren er fortsatt i god stand takket være Tysk ingeniør kunst og eiere som ikke har vært for harde på gass pedalen.

Har hatt 4 eier inkludert meg hvis jeg ikke tar helt feil. Kjøpte den vel for ca 1 år siden nå.

Og det jeg mener med skjønnhetsfeil er at det er 2 bulker.

1 Selvforskyldt og en ¨hit and run¨.

Rygget inn i en lykte stolpe. Og en idiot bulket bilen min og stakk av uten å legge igjen en lapp eller noe.

Ellers er interiør 97 prosent perfekt. Mangler askebeger til venstre bakdør som forsvant da jeg skulle fikse Vindusheisen. pluss det er den platen som er under rattet er litt løs men det er bare ett par skruer så sitter den fast.

Bilen er fra 1985 så det er snart en veteran. Motoren som er i den er opprinnelig på 127 hester men etter 22 år så er sikkert litt tapt.

Men den største skjønnhetsfeilen den har er vel mangellappen fra Snapdrive. Med Andre ord den er ikke EU-Godkjent. Men hvis du har peiling på bil så kan du fikse det lett. Det som ikke er som det skal er

-Rustne Bremserør (koster ett par hundrelapper eller no på biltema)

-Knekte dempere på fremme på venstre og høyre side. ( 1000 lapp eller noe på biltema)

-Foringer(ikke peiling på hva det koster)

Speedometer(ett par ledinger som må festes skikkelig bare tror jeg)

- pluss ett par ting til. Delene koster mellom 3 og 4 tusen. og skal være lette å fikse hvis du kan noe om det.

Jeg har verken kunnskapen eller tiden eller pengene til å fikse den nå. Og jeg har ikke lyst til å knokse den. Den fortjenere en bedre skjebe enn det.

Det jeg foreløpig har skiftet er Førersete, Olje og Ett helt nytt batteri som er kjøpt på mekonomen. Var kanskje litt mye å bruke på ett batteri til en 22 år gammel bil men den er verdt det.

Det følger med 3 sett med Felger. De som er på bildene er sommerdekk og så har jeg orginal felgene med vinter dekk og ett sett med stålfelger som egentlig bare bør brukes som reserve dekk da de er veldig stygge.

Bak dekkene bør skiftes på sommer felgene da det ene er ganske slitt og det andre har ett ca 20 cm langt hull i seg. Reserve dekket er på nå.

Har du noen andre spørsmål spør så mye du vil på E-post og mobil.

Div info:

-BMW 520i E28 1985 mod.

-Motor 95 kW (127 hk) @ 6000rpm

-174 N·m (128 ft·lbf) @ 4000rpm (ifølge wikipedia)

-M20B20 motor. Rekkesekser.

Prisen er 5500,- kan diskuteres. Send Mail om du vil ha mer bilder eller en tekstmeldig. Bilen står i Stavanger Uten skilter

Tlf: 97544259

E-Post: Ulseth_her@mac.com

x1ne58scwrt51tr087sz.jpg

ryf1id1j1k1ul201upa3.jpg

x8ncn93nhwvqrytk796f.jpg

f02467736xd0v394tsqe.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...