Fliid Skrevet Desember 13, 2007 Skrevet Desember 13, 2007 En kompis har en E36 med M43 motor (ja, er bare å begynne å skrike,firer'n er ikke særlig vellykka) Men, over til problemet, min kunnskap rekker ikke langt. Men jeg har nå prøvd å vri skallen til det ytterste for og løse dette. Bilen koker, men det kan gå 2 dager, det kan gå 1 uke før dette skjer. Dette er helt uavhengig av hvor mye bilen blir brukt Hva er gjort; *Vannpumpe er byttet *Termostat er byttet *Viskose er byttet med en jeg veit fungerer (ny ble handlet, men den viste seg å være defekt så da lånte jeg vekk en jeg hadde liggende) *Radiator er skjekket for lekkasjer og om det er dårlig gjennomstrømning *O-ringer på rørene ut av varmeregister er byttet samt der de er skjøtet ved varmeapparatviften. Der lakk det *Vannet lukter ikke eksos, så eksos i kjølesystem er lite sannsynlig *Alt av slanger og tilkooblinger er skjekket for lekkasjer gang på gang For og ta ett par andre ting, o-ringen på termostat er vell en usakelig dårlig løsning? tynn som ei lefse og kan ikke se at det blir vanvittig tett rundt termostat med den o-ringen (pakning). Bilen bruker ikke vann (utrolig nok) Varme i apparatet hele tiden, ikke vekslende mellom kaldt og varmt osv. Trykket på slangene er der hele tiden, er godt med trykk i slangene, men i samme området som det er på min gamle M20/M10 Noen innspill? Jeg skjønner ikke stort mer.
Mack10 Skrevet Desember 13, 2007 Skrevet Desember 13, 2007 Dere har nok prøvd dette, men er jo ikke umulig Har dere luftet systemet!?
Fliid Skrevet Desember 13, 2007 Forfatter Skrevet Desember 13, 2007 hehe. lufte kan jeg og det er gjort usakelig mange ganger
BreitBau Skrevet Desember 13, 2007 Skrevet Desember 13, 2007 Dere har vel gjort alt, men det er jo noe som ikke er gjort skikkelig? Jeg personlig trodde jeg hadde dobbelt dobbelt sjekket alt, men det var fortsatt en slange med sprekk i.. Har dere virkelig demontert og sjekket alle slanger? I såfall, kjøp dere nye slangeklemmer, og unngå å dra de over.. En dratt over slangeklemme kan kanskje virke ok.. Men under trykk så blir den allikvel for dårlig.. Aner ikke hvor du skal begynne.. Altså.. Vannet kan tåle tempraturer på 110 grader uten å koke når det er under trykk.. Kan jo først og fremst sjekke når det koker? Koker det FØR 110 grader kan det være lekkasje i systemet..
Fliid Skrevet Desember 13, 2007 Forfatter Skrevet Desember 13, 2007 Vært på samme tankene som du nevner i ditt inlegg Teddysen, anlegget er skjekket opp og ned i mente, men følgelig kan det være noe som er blitt oversett (noe må jo ha blitt oversett da problemet er der fortsatt). Men skal ta en titt til på slanger og tilkoblinger. Det du nevner med temp og trykk har jeg ikke skjekket, men det er selvfølgelig mulig å få skjekket. Bar vente ett par dager eller maks en uke, hehe.
BreitBau Skrevet Desember 13, 2007 Skrevet Desember 13, 2007 Merkelig at det er uregelmessig.. Anbefaler at det sjekkes i ekspansjonstanker hver gang før kjøring og gjerne under kjøring også.. Er for jævli når det koker men det meste har en logisk forklaring.. Varmt vær.. Fuktig vær..Kaldt.. Kjørt lenge dagen før.. Ikke starta på 2 dager.. Osv.. Vet ikke jeg ass.. Vanskelig å ikke ha den ringeste anelse om hvor man skal starte.. Er så jævli mye finmekanikk som tuller seg til
Fliid Skrevet Desember 13, 2007 Forfatter Skrevet Desember 13, 2007 Hehe, ja, at det er uregelmessig er snedig. Men som du sier, det har en forklaring en eller annen plass. Ekspansjonstank er skjekket regelmessig og det er ikke funnet noe som skal gi forklaring på problemet. Like høyt ved kald og det ekspanderer ved varm. Begynte med dette veldig tidlig i "prosessen" og skjekke regelmessig. Tok bare en rå sjangs og la ut en tråd så kanskje noen som hadde hatt lignende hadde ett svar, hehe. Men like godt, du har kommet med gode tips. Det du nevner med temp og trykk er det jeg har funnet mest interessant og skal bli skjekket opp
The_transporter Skrevet Desember 13, 2007 Skrevet Desember 13, 2007 jeg hadde samme problem på en e39.. byttet alt jeg kom over.. til slutt byttet jeg radiator.. da ble bilen god som gull.. porøs drittplast.. var full av sprekker..
Fliid Skrevet Desember 13, 2007 Forfatter Skrevet Desember 13, 2007 var problemet like sporadisk? Edit; Kokte i ny og ne.
Dirty Skrevet Desember 14, 2007 Skrevet Desember 14, 2007 tipper det er plasten bak ekspansjonstanken. samme greia på min! bytt radiator\ test med en!. min ble fin etter å byttet den! kjipe med meg var at den røk på vei te rudskogen . men bra jeg hadde med reserve
Fliid Skrevet Desember 14, 2007 Forfatter Skrevet Desember 14, 2007 snedig da radiator er demontert og skjekket, den var tørr og fin rundt om. Men ok
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå