The_transporter Skrevet Desember 13, 2007 Skrevet Desember 13, 2007 Hei.. nå har jeg slitt i flere måneder med elfeil på bilen.. alarmen min blinker hvert sekund.. og nå i det siste har jeg lagt merke til at høyre hovedlykt har en tendens til å ikke slå seg av innimellom.. da må jeg slå av og på tenninga en ekstra gang.. også tappes batteriet mitt etter noen timer... har ganske nytt batteri.. og derfor prøvde jeg med et annet et.. samme feil.. selv om dette var enda større... er det noen som er en smarting på bilelektro som kan komme med tips? er evig taknemmelig om dere hjelper en stakkar i nød.. er forresten en e39 523 97 model... og det er ikke noe forsterker eller bilstereo som trekker strøm... har tatt ut dette.. og er samme feil da og..
Fliid Skrevet Desember 13, 2007 Skrevet Desember 13, 2007 Det du nevner med lykten tror jeg faktisk har vært spurt om en gang før, er vell noe med den elektroniske enheten din som styrer lyktene om jeg ikke er på jordet. ligger vell ved b stolpen eller noe på venstre side sett bilen forfra. Men har egentlig glemt mye fra den tråden. Søker du litt kanskje du klarer å finne den? Tror nå det var han derr'e, hmm, kar fra Skien med E39. Helt glemt hva brukernavnet hans er.
The_transporter Skrevet Desember 13, 2007 Forfatter Skrevet Desember 13, 2007 ok nå er jeg veldig usikker på hva b-stolpen er da.. men jeg tror også det er jordingsfeil.. siden alarmen blinker og batteriet dør ut og lyset lever eget liv :s
bimmert Skrevet Desember 13, 2007 Skrevet Desember 13, 2007 ok nå er jeg veldig usikker på hva b-stolpen er da.. men jeg tror også det er jordingsfeil.. siden alarmen blinker og batteriet dør ut og lyset lever eget liv :s b-stolpen er denstolpen som er mellom front dørene å bakdørene. dvs. den som holder bakdørene. hvis ikke det er snakk om no innvikla elektroniske saker som jeg ikke har greie på fliid: er vell toro?
The_transporter Skrevet Desember 13, 2007 Forfatter Skrevet Desember 13, 2007 åhh da er jeg med skal ta en tur ut i morgen å sjekke før det blir danmarkstur for å feire bursdagen min som begynnte for drøye 20 minutter siden
Deep Dish Skrevet Desember 14, 2007 Skrevet Desember 14, 2007 åhh da er jeg med skal ta en tur ut i morgen å sjekke før det blir danmarkstur for å feire bursdagen min som begynnte for drøye 20 minutter siden Gratulerer med dagen.!!
The_transporter Skrevet Desember 14, 2007 Forfatter Skrevet Desember 14, 2007 danke nå er det endelig lyst ute.. så da skal jeg seom jeg finner jordingsfeil *krysse fingrene*
dvil Skrevet Desember 14, 2007 Skrevet Desember 14, 2007 Siden du har ettermontert alarm med unormal funksjon ville jeg feilsøkt litt der. Finn hovedstrøm til styreboksen og mål forbruk. Det skal finnes en hovedsikring på den tykkeste rød ledningen (tror jeg). Ta ut den og se om forbruket går ned. Du får ikke start da, men vanligvis er det bare signalledningen til startmotoren som brytes i alarmen. Du finner endel info her: http://www.defa.com/alarm.php3?lang=3 Jeg tviler på at de to feilene har sammenheng, men aldri godt å vite hvis det er jordfeil. Du finner info om lysmodulen her, søk under mekartips: www.autopower.se
dvil Skrevet Desember 18, 2007 Skrevet Desember 18, 2007 Ja? Hva fant du ut? Du må regne med å gjøre litt selv også....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå