hamansen Skrevet Desember 15, 2007 Skrevet Desember 15, 2007 Har en 89mod 325i som jeg har trøbbel med.. den stopper veldig ofte når den står og går på tomgang, "hopper" litt på turtall, så stopper den.. må som oftest skue den igang.. når jeg vrir om tenninga, høres bare et klikk fra startmotoren, det er alt.. starter jo når jeg får strøm fra en annen bil.. Det samme hender også ofte når jeg stopper bilen selv med nøkkelen.. Noen som har vært borti dette før..?? en ting til.. den er jææævlig treg å falle ned på turtall når jeg slipper gassen, gjelder både under kjøring, og ved "rusing" av motoren..
conan Skrevet Desember 16, 2007 Skrevet Desember 16, 2007 Da er det rett før komplett havari, så jeg kan komme og hente den for 4000,. cash!!! hehe. Neida, kan høres ut som det er noe med LLM - tomgangsregulator el falsk luft. Startprobl- sjekka batteriet? Lader dynamoen??
hamansen Skrevet Desember 16, 2007 Forfatter Skrevet Desember 16, 2007 oki.. hvordan finner jeg ut om tomgangsregulatoren er gåen?
conan Skrevet Desember 16, 2007 Skrevet Desember 16, 2007 Dra av slangen, el ta av kontakten. Hvis den stopper da el detter i turtall er den iorden. Du kan oxo spraye på med startgass rundt innsug og slangen inn på innsuget mens bilen går på tomgang. Få en kompis til og hjelpe deg med og holde litt gass i og med at den ikke går selv. Øker turtallet da er det lekasje rundt der du sprayer.
hamansen Skrevet Februar 16, 2008 Forfatter Skrevet Februar 16, 2008 Har sjekka tomgangsregulaatoren..det er ikke noe galt med denne.. Hva kan det være? er skikkelig irriterende dette...:/
conan Skrevet Februar 17, 2008 Skrevet Februar 17, 2008 Sjekk batteriet ditt og ladinga. Lader den når bilen går på tomgang? Voltmeter som skal vise litt over 14v, hvis ikke så er det dynamoen eller børstene i dynamoen som sikkert er defekte, eller rett og slett batteriet som er defekt og ikke tar til seg strøm. Mye strøm er det på batteriet når den ikke går? Forresten, har du sett etter at gummibelgen til spjeldhuset er helt og ikke sprukket? Har en tendens til det,
hamansen Skrevet Mars 3, 2008 Forfatter Skrevet Mars 3, 2008 Har vært å hadd bilen i gang nå i dag, ¨måtte bruke startkabler for å få den igang, lot den stå ca 5-10minutter med kablene tilkoblet enn annen bil mens begge sto å gikk, med en gang jeg tok av kabelen fra bilen jeg henta strøm fra, så stoppa bmw`en.. Lot den så stå i ca 20min før jeg fjerna kablene. Tok så å koblet til batterilader, og deretter sto biln på tomgang i nærmere 2timer med laderen på. Når jeg da stoppet bilen, for å prøve å starte den, var det null respons.. Er det da batteriet som er helt fucka eller??? Kan jo nevne at hvis bilen får stå å gå på tomgang ei lita stund, UTEN batterilader, så stopper den etter ei lita stund.. så enten må det jo være batteriet eller dynamoen.. må få lånt meg et voltmeter å få dette sjekka..
conan Skrevet Mars 3, 2008 Skrevet Mars 3, 2008 Høres ut som at batteriet ditt er kaputt ja, og tar ikke til seg strøm
hamansen Skrevet Mars 4, 2008 Forfatter Skrevet Mars 4, 2008 Høres ut som at batteriet ditt er kaputt ja, og tar ikke til seg strøm Får prøve det i første omgang da
R.E.H Skrevet Mars 4, 2008 Skrevet Mars 4, 2008 det er nok batteriet ja.. men du burde og sjekke ladinga.. den skal kunne gå på tomgang selv om batteriet er dårlig.. da forsyner dynamoen alt med strøm..
hamansen Skrevet Mars 5, 2008 Forfatter Skrevet Mars 5, 2008 det er nok batteriet ja.. men du burde og sjekke ladinga.. den skal kunne gå på tomgang selv om batteriet er dårlig.. da forsyner dynamoen alt med strøm.. skal gjøre det
propan Skrevet Mars 5, 2008 Skrevet Mars 5, 2008 Bytt dynamo først,og mens du kjøper ny så setter du batteriet på lading. Dynamo er ihvertfall defekt.
Fliid Skrevet Mars 5, 2008 Skrevet Mars 5, 2008 Bilen tapper batteriet så det synger etter. Dynamo tilfører ikke en dritt. Jeg og heller mot dynamo her. Er bilen igang og med hjelp men stopper når hjertehjelpa er av så fungere ikke dynamo.
mbkomfort Skrevet Mars 6, 2008 Skrevet Mars 6, 2008 Bytt spenningsregulatoren på dynamo, hundrings på biltema/mekonomen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå