Gå til innhold

Noen anbefalninger til stasjonsvogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja, dette er nok saker. Skal uansett ha på kompressor om det blir en 540 uten. Det var dette med bakseter ja... Var nettopp å så på en 530. Import i mars 2001. Ringte å fikk pris på å sette i bakseter. 75000;- kom det på Per dags dato. Helt syyykt. Neste år ble det 65000;- På den 540`n med presse ser jeg det blir gratis i 09. Så altså gjenstår det snart bare ett år. Spørs litt når på året den er importert tror jeg. Men uansett så er ikke det sikkert det er så gale.

Skrevet

ååå? Fy faen dette landet her altså... regler imot alt. Uansett så er jeg igrunn ingen stor fan av å kjøpe ferdig modifiserte/trimma biler. Er bedre å finne seg en bil som er god stand. Å gjøre det selv. Da vet man hvorden det har blitt gjort.

Skrevet

540 med kompressor er noe jeg alltid har hatt lyst til gjøre også. Men skal man ha en slik bil, og da ofte med automat, (da disse så og si utelukkende ble levert med automat) skal man være veldig på vakt ang. girkassen. Flere som har fått trøbbel med disse selv uten kompressor, og påkjenningen på girkasse blir ikke akkurat mindre med så mye HK/NM.

Så er det jo det evige maset ang. foringer. Har selv oppgradert alt av foringer i min E-34 Touring, og det blir jaggu penger av slikt også! Samt bremser.....stor og tung bil.

Hva med E-34 530i manuell, for så å montere presse på den? Fordelen er at det er flere biler å velge i, lettere å finne en med manuell og vesentlig billigere i innkjøp. Bakdelen er at man selvfølgelig ikke får like mye guffe.

Men tror det skulle flyttet godt på seg det også :D

Skrevet

530 med kompressor funker nok ja. Men en original 530 med automat er hvertfall skuffende saker. Prøvde en her om dagen. Etter det for lite volum på en v8 med 3 liter. Min 535 med automat kjører rundinger rundt en sånn 530. Mye sykere respons på kick down. Mens ifølge modellguiden her inne skal det ver temmeligt likt. Jeg opplevde det hvertfall totalt forskjelligt. 530 var på mange måter en bedre bil å kjøre. Vet ikke det var fordi dette var en touring. Kjentes hvertfall ut som det var mye bedre vektfordeling på denne bilen. m60 motoren er vel 50 kg lettere en m30b35 motoren åsså? 535 vil jeg si er en mer "urolig" bil å kjøre. Kan si meg enig i det jeg leste på autopower. "Krever mye av sjåførn"

Skrevet

Kittet på denne bilen er et ess kit,montert av ess,så det er vel ikke den største bekymringen.Plukke ut kompressor hvis den skal på eu,for så å sette den inn igjen etterpå.

Litt usikker på hvordan det er å bygge om disse til manuell da,men at det går ann,det er jeg sikker på.

Skrevet

Jeg har hatt 530 (M60) med både automat og manuell, og må si at det er milevis forskjell på disse. Syns 530 med automat føltes på grensen til treg. Funket helt greit når man kom opp i fart og for eksempel ved forbikjøring. Da dro det på greit. Men fra stillestående, er jeg sikker på at min tidligere 525i hadde holdt følge til 100-110 km/t. Etter det, drar nok 530`n fra.

Nå er ikke denne bilen med manuell heller noen rakett, men den var utvilsomt mye kvikkere og hele bilen føltes mye lettere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...