dj_beirut Skrevet Desember 16, 2007 Share Skrevet Desember 16, 2007 Hei jeg skal bygge en custom basskasse og en boks til forsterkeren i baggasjerommet i min E36. Jeg har følgende: Helix E300 Esprit 12" Bass Helix DB Five DarkBlue 5 kanals forsterker. jeg har tenkt å bygge en lukket basskasse da det er enklest men på pdf filen på siden til www.audio-fischer.com sier at sealed box skal være 65 Liter, men forhandleren hvor jeg kjøpte bassen sier at den skal være 31 Liter. Hva er mest normalt for en 12"?? Jeg er helt ny noob på dette men tenkte jeg skal prøve å bygge det anyway. Designen skal se slik ut: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steffen- Skrevet Desember 16, 2007 Share Skrevet Desember 16, 2007 det med volumet på kassa kan man bestemme selv. du har en 12" vis du vil ha djup bass, en som henger lengre så har du større volum. vis du vil ha en bass som spiller rask, kjappe donk liksom. så har man mindre volumet.. sånn jeg har forstått det. : ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dj_beirut Skrevet Desember 16, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 16, 2007 Det er jo mer enn det dobbelte i forskjell! det må være en av de som er nærmere det som er normalt for en 12". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steffen- Skrevet Desember 16, 2007 Share Skrevet Desember 16, 2007 man velger egentlig litt selv åssen volum du vil ha på kassa.: ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrbatnes Skrevet Desember 23, 2007 Share Skrevet Desember 23, 2007 60 liter på en 12 hørtes litt mye ut.. jeg har 2x12 lukket kasse i bilen min, og jeg tipper på at den er rundt 80 liter ca, spiller både djupt og kjappt med den anbefaler og enten ta ut høytalerene i hattehyllen eller lage hull i hattehyllen og setten inn bassporter med den kasse layouten du har laget til her.. e36 er vansklig å få bass inn i coupeen uten høl i hattehyllen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå