Gå til innhold

sportsklutsj men slurer.... trenger tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei lurte på om noen hadde et godt svar til meg jeg byttet klutsjog trykkplate for en måned siden satte inn sport trykkplate men merket i dag at det er et eller annet som ikke virker som det skal for når jeg spinner på 1 og slenger den i 2 så begynner den og slurer i steden for og sleppe det har ikke vært noe problem før?????

har en 325 med 2.8 l motor og kompressor men trykkplaten skal jo tåle mye mer enn 310 hester noen som vet hva som kan være feil???

Skrevet

greit at du har 310hk, men er faktisk NM som dreper gir og clutch, så spm er da, hvor mye NM har du, og hvor mye NM tåler clutchen din?

er svinghjulet slitt?

Skrevet

Husk at de såkalte sportsclutchene har mye kortere levetid i trafikken enn orginale clutcher har.

De tåler rett og slett ikke å slure med, gjør man det så blir de veldig fort slitt.

Det kan jo være dette som har skjedd her muligens.

Har du sluret veldig mye, kjørt mye i kø og by og slikt med denne clutchen?

Skrevet

har nesten ikke brukt bilen så den er ikke utslitt det er nesten nytt!! bet 6500 for delene .

det er sachs trykkplate og orginal clutsh men de på ess sa det var mere enn bra nok så jeg tror ikke det er noe der!!

nm vet jeg ikke men den er veldig sterk så det er nok en del!!

svinghjulet vet jeg ikke kan ikke nok om dette så da jeg byttet så vi ikke godt nok over bare satt det sammens igjen med nye deler

Skrevet

Jeg har sacks sportsplate å, betalte 2500 trur jeg det var,hos ppf. kjøpte å sinter til under 2000sek. Jeg ble fortalt at på orginal clutch ville NM ta livet av den så like greit og innvestere i clutch også.

trur nok du må ned og sjekke den som står i. mener det er opp til 500nm med orginal clutch som er anbefalt, men slurer du med såpass med nm slites den utrolig fort. håper uansett det er en bagatell for din del.

Skrevet

Hva gjorde du under montering da? gjorde du rent? avfettet? ikke borti og pilla med oljete pølseklyper ol... :wink:

du la ikke merke til om svinghjulet var blått,skjoldete eller opprevet?

går utifra at poenget her er at den originale holdt greit en stund og denne med sterkere trykkplate ikke holder i heletatt. ergo lurer du på om det er noe feil med delene eller jobben.riktig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...