Gå til innhold

M20B23 lav km!! 2001 mod. *SOLGT*


Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte meg en E30 delebil med 2.3 (ikke orginalt i denne bil)

Skal selge den i deler og nå har jeg endelig heist ut motoren.

Litt info/historie om motoren: :)

En Norsk mann hadde en org. E30 323, og da han var på tur i Tyskland i 2001 havarerte motoren på Autobahnen.

Motoren havarerte tilfeldigvis ikke så langt ifra fabrikken i Tyskland.

Så han bestemte seg for og kjøpe seg en fabrikkny motor (i 2001)

Bilen ble så senere solgt til Sandnes, og i 2005 ble den lagt ut for salg igjen p.g.a knekkt fjørbeil og andre eu-mangler.

Da var motoren gått ca 60-65.000 km

Bilen ble kjøpt av en (Jarls, her på forumet) som trengte ny motor til sin bror, og ville ha bilen selv som oppussingsprosjekt.

Motoren ble satt over i bilen til broren og etter 3-4 dager måtte bilen bøte med livet etter hard kontakt med en Corolla.

Det var da motoren ble kjøpt og satt i delebilen som jeg nå har handlet :)

Selgeren er en nær kompis av meg og har kjørt ca 20-25.000 km mens han har hatt den.

Altså da garantert gått under 100.000km!!

Motoren selges etter dette er fikset : sprikke i bunnpanne, en ventil som tikker (justerings-halvmåne må byttes) og noen dårlige vakumslanger.

Motoren gikk ikke skikkelig da jeg kjøpte den, men med min erfaring som bilmekaniker så har hullet i bensinrøyret bak ved tanken ett innspill i dette :) Mulig at bensinrelè også fjusker.

Motoren selges uten girkasse. Men med komplett ledningsnett inkl. hjerne.

Den hentes helst, men kan sendes dersom kjøper fikser dette selv.

________________________________________________________

Update:

Da har jeg brukt ca 4-5 timer på og få motoren i ganske bra stand.

Det som er fikset er:

-Byttet vippearm som var knekkt, "stor" jobb.

-Justert alle ventiler, 0.25mm ved kald motor.

-Blåst ut av drit i oljerør over kam.

-Satt på ny toppdekselpakning.

-Byttet bunnpannna grunnet sprikke, og satt på ny pakning.

-Sjekket med det samme etter slark i rådelagrene, ingen slark!

-Sjekket simmer-ring bak svinghjul, lekker ikke.

-Feilsøkt etter hvorfor motor fjusket.

-Jordings-pungt til 6 ledninger under innsug løsnet, festet disse.

-Kabel som går inn i sida på fordeleren hadde ligget i klemm og var slipt hull i isolasnonen, disse er loddet på ny og isolert med krympestrømpe.

Siden motoren har stått en stund nå, så vill jeg anbefale kjøper og bytte reg,reima og strammehjul.

Siden motoren ikke står i bil er dette fort gjort og lønnsomt.

Bud under 4000,- ikke aktuellt.

Bilder.

CIMG6511.jpg

CIMG6522.jpg

kabler og slanger er merket hva de er til.

CIMG6516.jpg

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...
Skrevet

Da har jeg begynt og fikse opp motoren.

-Vasket unvendig grunnet oljelekkasje fra topplokkdeksel-pakn.

-1 stk. ny vippearm (grunnen til at motoren fjusket og tikket)

-2 stk. nye justerings-skiver.

-Justerte ventiler.

-Ny topplokkdeksel-pakning.

-Ny bunnpanne-pakning.

-Miuligens sveise bunnpanne, om ikke kjøper har egen bunnpanne.

4000,- ...alt følger med, uten gir.

Motoren står på palle og hentes helst, eller kjøper ordner frakt selv.

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...