RoaldJ Skrevet Desember 17, 2007 Skrevet Desember 17, 2007 Kjøpte meg en E30 delebil med 2.3 (ikke orginalt i denne bil) Skal selge den i deler og nå har jeg endelig heist ut motoren. Litt info/historie om motoren: En Norsk mann hadde en org. E30 323, og da han var på tur i Tyskland i 2001 havarerte motoren på Autobahnen. Motoren havarerte tilfeldigvis ikke så langt ifra fabrikken i Tyskland. Så han bestemte seg for og kjøpe seg en fabrikkny motor (i 2001) Bilen ble så senere solgt til Sandnes, og i 2005 ble den lagt ut for salg igjen p.g.a knekkt fjørbeil og andre eu-mangler. Da var motoren gått ca 60-65.000 km Bilen ble kjøpt av en (Jarls, her på forumet) som trengte ny motor til sin bror, og ville ha bilen selv som oppussingsprosjekt. Motoren ble satt over i bilen til broren og etter 3-4 dager måtte bilen bøte med livet etter hard kontakt med en Corolla. Det var da motoren ble kjøpt og satt i delebilen som jeg nå har handlet Selgeren er en nær kompis av meg og har kjørt ca 20-25.000 km mens han har hatt den. Altså da garantert gått under 100.000km!! Motoren selges etter dette er fikset : sprikke i bunnpanne, en ventil som tikker (justerings-halvmåne må byttes) og noen dårlige vakumslanger. Motoren gikk ikke skikkelig da jeg kjøpte den, men med min erfaring som bilmekaniker så har hullet i bensinrøyret bak ved tanken ett innspill i dette Mulig at bensinrelè også fjusker. Motoren selges uten girkasse. Men med komplett ledningsnett inkl. hjerne. Den hentes helst, men kan sendes dersom kjøper fikser dette selv. ________________________________________________________ Update: Da har jeg brukt ca 4-5 timer på og få motoren i ganske bra stand. Det som er fikset er: -Byttet vippearm som var knekkt, "stor" jobb. -Justert alle ventiler, 0.25mm ved kald motor. -Blåst ut av drit i oljerør over kam. -Satt på ny toppdekselpakning. -Byttet bunnpannna grunnet sprikke, og satt på ny pakning. -Sjekket med det samme etter slark i rådelagrene, ingen slark! -Sjekket simmer-ring bak svinghjul, lekker ikke. -Feilsøkt etter hvorfor motor fjusket. -Jordings-pungt til 6 ledninger under innsug løsnet, festet disse. -Kabel som går inn i sida på fordeleren hadde ligget i klemm og var slipt hull i isolasnonen, disse er loddet på ny og isolert med krympestrømpe. Siden motoren har stått en stund nå, så vill jeg anbefale kjøper og bytte reg,reima og strammehjul. Siden motoren ikke står i bil er dette fort gjort og lønnsomt. Bud under 4000,- ikke aktuellt. Bilder. kabler og slanger er merket hva de er til.
RoaldJ Skrevet Desember 17, 2007 Forfatter Skrevet Desember 17, 2007 Befinner meg i Rogaland /Karmøy foresten. Like sør for Haugesund.
RoaldJ Skrevet Desember 18, 2007 Forfatter Skrevet Desember 18, 2007 det står da "Bud ønskes" svart på hvit skal vi si ca 3500,- .?
RoaldJ Skrevet Januar 28, 2008 Forfatter Skrevet Januar 28, 2008 Da har jeg begynt og fikse opp motoren. -Vasket unvendig grunnet oljelekkasje fra topplokkdeksel-pakn. -1 stk. ny vippearm (grunnen til at motoren fjusket og tikket) -2 stk. nye justerings-skiver. -Justerte ventiler. -Ny topplokkdeksel-pakning. -Ny bunnpanne-pakning. -Miuligens sveise bunnpanne, om ikke kjøper har egen bunnpanne. 4000,- ...alt følger med, uten gir. Motoren står på palle og hentes helst, eller kjøper ordner frakt selv.
RoaldJ Skrevet Februar 13, 2008 Forfatter Skrevet Februar 13, 2008 bump... brukt, hel bunnpanne følger med, påmontert.
RoaldJ Skrevet Februar 18, 2008 Forfatter Skrevet Februar 18, 2008 bump. 3500,- pluss frakt? er medhjelpelig med frakt.. må bort asap.
RoaldJ Skrevet Februar 26, 2008 Forfatter Skrevet Februar 26, 2008 ?.. vill jo ha litt penger for den ja men om du har noe kjekkt og bytte i kan det jo "diskuteres"..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå