Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dama mi ble påkjørt bakfra i en kjedekollisjon med 3 biler fredag med vår 96 318i Touring. Heldigvis klarte hun å unngå å kjøre på han foran (all ære til henne for god reaksjon og ære til BMW for gode bremser) :D

Det var en rundt 90mod Mazda 626 som traff henne og den så slik ut etterpå

8dbm9zbu8pevwlh7dr8w.jpg

En bra smell, men heldigvis ble ingen skadd. Mazdaen ble påkjørt av ytterligere en bil (som ikke var kjørbar etter sammenstøtet), så BMW'en fikk støtet av 2 biler i rompa :o

Og skadene på BMW'en? Vises omtrent ikke! Helt utrolig.. Riper og sprekker i fangeren + at den er dyttet litt inn og en noen riper nederst på bakluka.

Jeg regner med at dette blir skylda til mazdaen, og siden jeg ikke har vært borti noen kollisjon og skadeoppgjør før så har jeg noen spørsmål..

1. Skademelding sendes inn, hva skjer etterpå og hvor lang tid tar det omtrent?

2. Vil forsikringsselskapet til mazdaen utnevne en takstmann for oss eller kan vi selv ta takst hvor vi vil?

3. Trenger vi å ta takst i det hele tatt, eller er det bare å levere inn bilen på merkeverksted, fikse skadene og sende regninga til forsikringsselskapet eller må vi evt. legge ut selv for skaden først?

4. Det er M3 bakfanger på bilen. Kan dette bli et problem, at vi kan ende opp med å kun få dekt en original fanger?

5. Når det er ripe nederst på bakluka (ca.20cm lang og 1cm høy) blir dette garantert hellakkering av hele bakluka eller kan de kreve å flekklakkere dette på en måte..?

Mange spørsmål, men jeg håper noen gidder å ta seg tid til å svare på noen av de iallefall :)

Skrevet

samme skjedde med meg en gang, ble påkjørt bakfra.

Mazdaen får ALT skyld uansett siden han ikke hold avstand eller følgte med (samma om det var glatt eller ikke)

Nå husker jeg ikke om jeg måtte vente på svar fra forsikringselskapet før jeg leverte bilen på verksted, men det kan du jo høre med de om.

Uansett så tok verkstedet seg av all betaling osv, jeg bare leverte inn bilen og fikk den fiksa 2 uker etter. så verkstedet ordner alt det.

Som du sier at det ikke viser så mye skader på bilen så kan det være øye som lyver, viste heller ikke noe på min men den var trykkt inn bak bakfangeren så de måtte rette den opp. Tviler på at du trenger noe takst siden skaden ikke er så stor. Men du kan jo få takst og ev. fikse skaden selv.

Når det gjelder m3 bakfangeren din så får du helt ny akuratt som den du hadde. Jeg og hadde en styling bakfanger fra tyskland og da kunne de bestille en ny derifra, men de tok så lang tid at jeg godtok at de fikset den som var.

Det er ikke verkstedet som kan kreve ting her det er du :) så hvist du vil ha hel lakkert bakluka så gjer di det. men de er noe de automatisk jer hvist det ikke er eit useriøst verksted. Uansett jo mer jobb de får jo mere tjener de så du får nok en flott bil igjen skal du se :)

Bra ingen ble skada iallefall synd med bmw`en da : :cry:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...