Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ess lager jo kompressor til blant annet E36.

Med kompressor har du jo draget helt fra bunn, noe du ikke har med turbo. Til gjengjeld koster et turbo-kit rundt 10lapper, mens kompressor koster fort 40-50...

Skrevet

å bygge turbo koster vel litt mer visst man skal gjør det skikkelig..

men kompressor er vel mer sikker løsning..driftsikkert var det eg va ute etter ja:)

Skrevet

hehe, litt motsigende forslag her?

komp veit jeg ihvertfall at er dyrt, du får sende en mail til ESS tuning, de sender all info du trenger om komp. angående forskjellen er det nok mere effektivt å bruke turbo, da den utnytter eksosens varme og trykk, mot kompressoren som da blir et direkte forbruk av effekt.

det vanligste på disse er vel sentrifugalkompressorer som snurrer på rundt 50 000rpm, mens en turbo snurrer 3-4 ganger raskere, så det er nok lettere å hente mye mere effekt med en turbo.

dog produserer en turbo mye mere varme, og etterhvert som du øker trykket må du begynne å bytte innmat. den krever og mere modifisering av f.eks eksosanlegg og du vil og få turbolag osv.

hva du bør bruker kommer vel litt an på hva du er ute etter, altså hvor mye vil du hente ut fra 2l'ern?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...