Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå overhalt min M50B25 motor, og eneste problem er nå å få stilt inn registeret riktig. Når jeg demonterte merket jeg meg sånn ca hvordan ting var, og nå etter montering får jeg til å dreie motoren rundt uten at det kræsjer.

Men hvordan vet jeg at alt står i 100% riktig posisjon?

Motoren har ikke vanos.

Takker for svar :)

Skrevet

putt en m8 bolt inn i et hull, som regel dekket av en propp der med starteren en plass, inn til svinghjulet, drei motoren til det stopper, begge kammene skal pilen peke oppover, da er motoren nullstillt

Skrevet

Ja det funker veldig fint, bortsett fra at kammene er stillbare.. Så har du tatt av kamdrevene så aner du ikke hvordan det var.. Dessuten er det pil både oppe OG nede på mange drev.. MIN er det det på feks..

Altså.. Du må låse motoren i TDC.. Da går låsepinnen inn i hullet.. Enklere fortalt ligger hullet omtrent parallelt med bensinfilteret.. Når den smetter inni er motoren i TDC.. Deretter stilles kammene inn.. De skal stå skrått pekende mot hverandre oppover.. Og de firkanten bak skal stå i 90 grader i forhold til toppen (slik at det er rette grader bak der).. Deretter legges kjede på kamdrevet og kamdrevene skrus fast.. Disse har en ørliten mulighet for innstilling siden hullene er avlange.. Men disse tror ejg ikke er lange nok til å få ventilene til å slå i stempelet.. Men drei motoren rundt noen runde.. Om det ikke klunker borti er det værste som kan skje at det ikke starter...

Dessuten bør du også sveive motoren en 2-3 runder rundt og deretter sjekke at pilene på kamdrlevene fortsatt peker rett opp (og ned)... Gjør de det er det good to go

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...