///Lasse.B Skrevet Desember 18, 2007 Skrevet Desember 18, 2007 hey, jeg har fått en varsel lampe i dashen. Motor styring ettellerannet. så jeg dura ned på BMW å kobla den opp til en data, makanikern der sa at 1 stykk kamaksel sensor/giver 1 stykk veivaksel sensor/giver og en stykk lmm sang på siste verset. dette sa han kom til å koste meg svimmlende 10 laken, noe jeg ikke helt kan forstå. men anyways det jeg lurer på, han mente at grunnen var kon filteret av typen pipercross var årsaken. åssen er det mulig? han mente at filteret mitt hadde dratt med seg mye rart inn å drept Lmm'en...men how? dette filteret er av typen skummgummi som jeg har sprøyta med no guff som fulgte med å det ligger oppi den gammle filter boksen. vil nesten tro at det filtrerer bedre en det gammle. er det mulig at det bare ligger no dritt inni der så lmm'en klikker litt?for så å ha kåla det til for de andre sensorene?
ehrnst Skrevet Desember 18, 2007 Skrevet Desember 18, 2007 det er godt det er SENSORENE dine da og ikke kam/veiv for det koster mer enn 10k. Skru ut lmm'en din å sjekk den litt, sjekk også hva den koster rundt om.
///Lasse.B Skrevet Desember 18, 2007 Forfatter Skrevet Desember 18, 2007 skrev kansje litt dumt men ja det er sensorene til kam og veiv. eller gud veit hva, hvertfall noen elktriske dingser som styrer å ordner no med kamen og veiva.
KeRu (Joavg) Skrevet Desember 18, 2007 Skrevet Desember 18, 2007 10 000?!!! Jeg byttet kam\veiv sensor og det kostet meg 5000,- med arbeid og diagnosering og feilsøking på en styreenhet! (på strandveien auto)
///Lasse.B Skrevet Desember 18, 2007 Forfatter Skrevet Desember 18, 2007 10k for kam/veis sensor og Lmm og diagnose shit....+ arbeidet da.
KeRu (Joavg) Skrevet Desember 18, 2007 Skrevet Desember 18, 2007 Det er særiøst blooood-pris ass... men jaja.. d må jo fikses..
ehrnst Skrevet Desember 18, 2007 Skrevet Desember 18, 2007 husk at en ny lmm sikkert koster en 5k aleine da
BreitBau Skrevet Desember 18, 2007 Skrevet Desember 18, 2007 nja... Er det selve følerne til veiv og kam vi snakker om så koster disse 1000 kr stk... Og disse er enkle å bytte.. Når det gjelder LMM så mener jeg å ha lest her inne at den koster ca 2300-2500? Syns han der virka useriøs jeg da men.. Virka som han hadde litt lite penger til julegavehandling..
Steffan C Skrevet Desember 18, 2007 Skrevet Desember 18, 2007 nja... Er det selve følerne til veiv og kam vi snakker om så koster disse 1000 kr stk... Og disse er enkle å bytte.. Når det gjelder LMM så mener jeg å ha lest her inne at den koster ca 2300-2500?Syns han der virka useriøs jeg da men.. Virka som han hadde litt lite penger til julegavehandling.. Ja, dette var en blodpris. Jeg bytta selv kamsensoren på min Touring, kom på 750,-
Ballder Skrevet Desember 18, 2007 Skrevet Desember 18, 2007 Velkommen inn i rekken av beviser på at konfilter og andre harry filter som gnies inn med olje tar knekken på lmm. legge til at problemet er at oljen som filteret settes inn med legger seg på tråden inne i måleren.
BreitBau Skrevet Desember 18, 2007 Skrevet Desember 18, 2007 Det har vel ALDRI vært bevist at 100% av tilfellene ved defekt LMM er skyld i åpent filter.. Mange her inne kjører med originalt filter, og har likevel problem med LMM.. Per dags dato er det vel konkludert med at overdreven bruk av oljing av filter kan skade LMM.. mange tror at mer olje gir bedre filter, men det er helt feil.. Oljen skal sprayes moderat på, og deretter skal filteret tørke i 6 timer (minimum) i romtempratur før det monteres igjen.. Har selv kjørt i 4 år nå emd forskjellig åpne filter.. KN, Pipercross, green cotton og også noe papirfilter greier.. Max tuning tror jeg det heter.. Har ALDRI hatt problem med åpent filter ved riktig bruk.. Og dessuten, jeg bruker åpent filterm av samme grunn som jeg bruker powerflexforinger, bedre dempere og fjører +++.. Jeg er nemlig av den oppfatning av at det meste er for dårlig originalt.. Originaldeler er ett evig kompromiss av pris kontra kvalitet.. Du kjøper neppe en bil fordi den har polyurethan foringer.. Men det er jaggu bedre enn orignalt for det om.. Bare ett lite eksempel på at den ekstra kostnaden det koster å lage sånt noe standard, ikke er verdt for bilfabrikanten å påkoste seg.. Bilfabrikantenes tankegang om at "billig, og bra NOK", er rett og slett for dårlig for meg..
Ballder Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 Det har vel ALDRI vært bevist at 100% av tilfellene ved defekt LMM er skyld i åpent filter.. Mange her inne kjører med originalt filter, og har likevel problem med LMM..Per dags dato er det vel konkludert med at overdreven bruk av oljing av filter kan skade LMM.. mange tror at mer olje gir bedre filter, men det er helt feil.. Oljen skal sprayes moderat på, og deretter skal filteret tørke i 6 timer (minimum) i romtempratur før det monteres igjen.. Var derfor jeg nevnte "gnies inn med olje" Har selv kjørt masse med oljet KN konfilter, og har aldri byttet LMM av den grunn selv. Viktig det du påpekte med prosedyren av oljingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå