Mack10 Skrevet Desember 18, 2007 Skrevet Desember 18, 2007 Hei, skal nå levere inn bilen til en bekjent som skal bytte toppakning på bilen (den har kokt) Så det jeg nå trenger hjelp med er hva jeg skal bestille.. Toppakning, pakning til toppdeksel, innsugspakning, eksospakning, oljeslange som ligger over kammen.. Noe mer dere ser jeg har glemt i farten!? Toppen skal selvfølgelis planes og trykktestes før den kommer på igjen.. Bilen er en E46 318ia 99mod M43 motor. Takker for svar!! Arne
toomas Skrevet Desember 18, 2007 Skrevet Desember 18, 2007 kjøper du et topppakningssett så følger allt med men er vel i hovedsak toppakning innsugs pakning eksos pakning som er det viktigeste men i ett sett følger det med allt av pakninger.. kjøpte til m5 en fra bmw og da følgte det med pakninger til allt pluss en del pakninger jeg ikke bytta. .. kan og kansje ikke være dumt og bytte reg reim og hvis det ikke er motor med kjede.
Mack10 Skrevet Desember 18, 2007 Forfatter Skrevet Desember 18, 2007 oki, visste ikke at det fantes slike sett.. er forresten kjede.. Takker for svar!!
Mack10 Skrevet Desember 18, 2007 Forfatter Skrevet Desember 18, 2007 Da har jeg det! Takker for hjelpen!!
Joe Skrevet Desember 20, 2007 Skrevet Desember 20, 2007 Hvordan klarte du å sprenge toppakningen så tidlig med denne bilen ? Hvordan kjører du egentlig ?
Mack10 Skrevet Desember 21, 2007 Forfatter Skrevet Desember 21, 2007 Har vært masse tull med radiatoren siden en krasj i mars.. (ikke min feil) Og da har bilen vært på kokepunkt noen ganger.. Har såklart stoppet så fort den nærmet seg rødt lys. Og no for noen uker siden så spratt viseren opp å rødt (sprukken slange bak motor) og da var det gjort.. åkern jah.. haha
BreitBau Skrevet Desember 21, 2007 Skrevet Desember 21, 2007 Det der er vel forsåvidt en følgefeil og det hadde du fått igjen på forikringa OM du hadde gjort noe med det i starten.. Nå kan du vel se langt etter "gryna" Selv så ble jeg rygga på i front.. Etter 500 meter kjøring ETTER jeg skrev skademelding, så fløy panseret opp.. Ringte gjensidige og de sa: "før på dette også.. Dette er en følgefeil av den kollisjonen du hadde i stad" Som sagt så gjort, og det ble ny frontrute og panser også
Mack10 Skrevet Desember 21, 2007 Forfatter Skrevet Desember 21, 2007 Den var inne ca 3-4 ganger pga smålekkasje i front av radiator.. Det ble fikset (til slutt) Men det så ut som om den slangen som var røket nå var gåen pga den var morken.. Så skal vel slite en del med og få dette dekket tenker eg..
verticalescape Skrevet Desember 21, 2007 Skrevet Desember 21, 2007 Du trenger også nye strekkbolter til toppen.
Mack10 Skrevet Desember 21, 2007 Forfatter Skrevet Desember 21, 2007 jepp, dette er også bestilt og nytt oljerør som ligger over kam.. i tillegg til et slipesett fra scmhiedmann totalt 1990 kr.. Tror ikke det var så gale.. GS skulle ha 2650 ca....
Joe Skrevet Desember 22, 2007 Skrevet Desember 22, 2007 denne slangen som du snakket om ; var denne til oljekjøleren ?
Mack10 Skrevet Desember 22, 2007 Forfatter Skrevet Desember 22, 2007 Helt sikkert, jeg er ikke sikker da jeg aldri har vært "inni" en motor før.. Fikk bare beskjed av combatkit her på f. om at det var like greit og bytte denne da jeg allerede skulle av med toppen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå